دفتر امارات : دبی، اتوبان شیخ زاید، نرسیده به ایستگاه برج خلیفه، برج spin، طبقه 14 - شماره تماس امارات : 00971547961516

دفتر امارات : دبی، اتوبان شیخ زاید، نرسیده به ایستگاه برج خلیفه، برج spin، طبقه 14 - شماره تماس امارات : 00971547961516

اجرای رای دادگاه ایران در عمان

خلیل آسایش وکیل پایه یک دادگستری
ضمن تشکر از شما کاربر محترم که سایت بنده را جهت استفاده از خدمات حقوقی انتخاب نموده اید. به اطلاع شما می رسانم این سایت با هدف ارتقاء سطح اطلاعات و مشاوره حقوقی داخلی و بین المللی راه اندازی شده است. 
اینجانب با آشنایی و اطلاع از مقررات حقوقی بین المللی و همچنین سابقه وکالت در زمینه های اجرای آرا خارجی در دادگاه های داخلی و خارجی و انجام امور وکالتی در موضوعات داوری کشورهای مختلف اروپایی و خاورمیانه ( آلمان، فرانسه، ترکیه، امارات متحده عربی و عمان…)  آماده ارائه خدمات حقوقی به شما می باشم.
00989124439719 ایران
00971521583759 امارات ( واتس آپ)
“ایام تعطیل و ساعات غیرکاری پاسخگو نمی باشیم “

اجرای رای خارجی در عمان

اجرای احکام خارجی ، شناخت و اجرای در یک حوزه قضایی احکام صادره در حوزه قضایی دیگر (“خارجی”) است. قضاوت های خارجی ممکن است براساس معاهدات یا تفاهم های دوجانبه یا چند جانبه ، یا یک جانبه و بدون توافق بین المللی صریح شناخته شود.

“به رسمیت شناختن” یک رأی خارجی زمانی اتفاق می افتد که دادگاه یک کشور یا یک حوزه قضایی تصمیم قضایی را که توسط دادگاه های کشور یا صلاحیت دیگری “خارجی” گرفته شده است ، بپذیرد و با اصطلاحات کاملاً یکسان و بدون تجدیدنظر در اصل دادخواست اصلی ، حکم صادر کند .

پس از به رسمیت شناختن حکم خارجی ، طرفی که در پرونده اصلی موفق باشد ، می تواند “اجرای” آن را در کشور به رسمیت شناختن جستجو کند. اگر حکم خارجی یک حکم پول باشد و بدهکار دارای دارایی در حوزه قضایی تشخیص باشد ، بستانکار حکم به کلیه راه حل های اجرایی دسترسی دارد ، مانند این که پرونده از کشور شناسایی کننده تشکیل شده باشد ، به عنوان مثال تزئین ، فروش قضایی و غیره اگر شکل دیگری از قضاوت به دست آمده باشد ، به عنوان مثال اثر بر وضعیت ، اعطای تخفیف اجباری و غیره ، دادگاه رسمیت دهنده هر حکمی را که لازم باشد برای اجرای حکم اصلی مناسب تشخیص می دهد.

فرمان سلطنتی شماره 29/2002 (قانون رویه های مدنی و بازرگانی) راهنمایی در مورد اجرای احکام قطعی و غیر قابل فرجام دادگاه از طریق سیستم قضایی عمان را ارائه می دهد. مطابق قانون آیین دادرسی مدنی و بازرگانی ، یک حکم قطعی و غیر قابل فرجام خواهی دادگاه صادر شده در یک کشور خارجی می تواند در سلطنت اجرا شود ، با همان شرایط تعیین شده توسط قوانین آن کشور برای اجرای قطعی عمانی ، غیر از احکام قابل اعتراض دادادگاه های بدوی، صلاحیت رسیدگی به ادعاهای اجرای دستورات خارجی را دارند. وظیفه دادگاه این است كه اطمینان حاصل كند كه شرایط اجرای دستور خارجی تأمین شده است. طبق ماده 352 قانون آیین دادرسی مدنی و بازرگانی ، شرایط به شرح زیر است:

که حکم یا دستور توسط یک مرجع قضایی صالح طبق اصول قواعد بین المللی صلاحیت قضایی صادر شده است که توسط قانون داخلی کشوری که در آن صادر شده تعیین شده است و طبق آن قانون قطعی شده و بر اساس آن صادر نشده است فریب؛

طرفین دعوی پرونده ای که در آن حکم خارجی صادر شده به درستی ابلاغ و نمایندگی شده است.

این که حکم یا دستور شامل درخواستی نیست که قانون عملیاتی را در سلطنت نقض کند.

که این حکم یا حکم با حکم یا حکمی که قبلاً از طرف دادگاهی در سلطنت صادر شده مغایرت ندارد و حاوی چیزی علیه نظم عمومی یا نجابت نیست ؛ و كشوري كه در آن حكم خارجي صادر شده است اجراي احكام صادره از دادگاه هاي عمان را در قلمروهاي خود پذيرفته است.
در صورت رضایت از انطباق دستور خارجی با شرایط فوق ، دادگاه برای اجرای دستور خارجی حکم صادر می کند. مهر این حکم با مهر اجرایی مهر خواهد شد. در نتیجه ، طرفی که به نفع او حکم صادر شده می تواند پرونده ای را در بخش اجرای احکام باز کند و مراحل اجرای آن را طبق مواد 356 تا مواد 356 قانون آیین دادرسی مدنی و بازرگانی دنبال کند.

احکام یا احکام صادره توسط هر یک از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس مستقیماً توسط دادگاه های عمانی و بدون ادعا مطابق ماده 11 پیمان اجرای احکام ، هیئت قضایی و احضار دادگاه ها که با فرمان سلطنتی شماره 17 اصلاح شد ، اجرا می شود. / 1996.

بعلاوه ، در رابطه با آرا داوری ، سلطنت عمان امضا كنوانسیون 1958 نیویورك در مورد شناخت و اجرای آرای داوری خارجی (“كنوانسیون نیویورك”) است. طبق قوانین و شرایط پیش بینی شده در کنوانسیون نیویورک ، هر جایزه ای که در هر کشوری که عضو کنوانسیون نیویورک است اعطا شود باید از نظر قانونی در سلطنت قابل اجرا باشد. بعلاوه ، آرا awards داوری صادر شده در سلطنت در سایر کشورهای امضا کننده نیز قابل اجرا خواهد بود. کنوانسیون نیویورک به موجب فرمان سلطنتی شماره 36/1998 در قانون عمان تصویب شد.

درباره خلیل آسایش

اینجانب خلیل آسایش وکیل اجرای احکام خارجی و عضو کانون وکلای تهران با آشنایی از مقررات حقوق تجارت بین الملل و سالها سابقه انجام امور وکالت در موضوعات حقوقی مختلف در کشور امارات متحده عربی، اتاق داوری بین المللی پاریس و برلین (ICC) و همچنین وکالت در اجرای آرا قضایی در دادگاه های داخلی و خارجی  آماده ارائه خدمات حقوقی می باشم.

تماس با خلیل آسایش