دفتر امارات : دبی، اتوبان شیخ زاید، نرسیده به ایستگاه برج خلیفه، برج spin، طبقه 14 - شماره تماس امارات : 00971547961516

دفتر امارات : دبی، اتوبان شیخ زاید، نرسیده به ایستگاه برج خلیفه، برج spin، طبقه 14 - شماره تماس امارات : 00971547961516

تخلیه کردن مستاجر ملک در دبی ( امارات )

شرایط تخلیه کردن مستاجر ملک در دبی / امارت

خلیل آسایش وکیل ایرانی در دبی

هرگونه کپی برداری از متن پیگرد قانونی دارد

تخلیه ملک اجاری در دبی امارات

وکیل پایه یک دادگستری در دبی-وکیل ایرانی

قوانین امارات متحده عربی برای اعلام تخلیه مستاجر چیست؟
20 دسامبر 2022
امارات متحده عربی در دهه گذشته رشد و توسعه فوق العاده ای به ویژه در بخش املاک داشته است. صنعت املاک و مستغلات در دبی و امارات متحده عربی در حال رونق است و انتظار می رود این روند به زودی ادامه یابد. با توجه به رشد سریع نرخ اجاره بها و تمایل مالکان برای استفاده از این دوره سودآور، افزایش قراردادهای اجاره جدید قابل انتظار است با این حال، برای مستاجران، این زمان پرهزینه برای نقل مکان است.

هنگامی که مستاجران از صاحبخانه خود اخطاری دریافت می کنند، اغلب از وکیل در امارات می پرسند که شرایط اخطار چیست و آیا نقض قراردادی صورت گرفته است یا خیر.

در اینجا نگاهی دقیق تر به قوانین اخراج مستاجر در امارات است.

چه زمانی موجر جایز است که از مستاجر بخواهد محل را تخلیه کند؟
مستاجرین در امارات متحده عربی از حقوقی مشابه مستاجران در همه جا برخوردارند و مالکان نمی توانند صرفاً به مستاجرین دستور دهند که بدون دلیل آن را ترک کنند. به طور معمول، مالکان مستاجران را ترغیب می کنند که آنها را ترک کنند تا بتوانند از ملک خود برای استفاده شخصی مجدد استفاده کنند یا آن را بفروشند.

دوره اخطار 12 ماهه
به دلیل تفسیر نادرست از قوانین مستاجر و موجر، ممکن است با نظرات متناقضی در مورد مهلت اعلان مواجه شوید.

ممکن است صاحبخانه به دلایل مختلف از مستاجر بخواهد که ملک را خالی کند، اما این امکان را شامل نمی شود که ملک را با قیمت بالاتر اجاره کند لذا محبوب ترین و قانونی ترین انگیزه های مالکین، بازپس گیری ملک برای استفاده شخصی یا فروش آن است.

اگر مالکی بخواهد به ملک نقل مکان کند یا به اعضای مستقیم خانواده اجازه دهد در آنجا زندگی کنند، باید حداقل 12 ماه قبل به مستاجر اخطار داده شود.
اگر مالک بخواهد ملک را بفروشد اما بخواهد بتواند آن را به عنوان مالکیت خالی بفروشد، باید حداقل 12 ماه به مستاجر اخطار دهد.
در هر یک از شرایط فوق، یک اخطار 12 ماهه باید به صورت کتبی از طریق دفتر اسناد رسمی یا از طریق پست سفارشی ارسال شود.

لازم است ثابت شود که مستاجر این اخطار و محتوای آن را در صورت عدم توافق دریافت کرده است. استفاده از دفتر اسناد رسمی امن ترین و توصیه شده ترین روش است. یک نسخه از اخطار 12 ماهه در دادگاه ثبت می شود و یک پیک مجاز می تواند آن را به مستاجر تحویل دهد و مدرکی دال بر دریافت آن را بدست آورد.

شاید بخواهید بدانید:وکیل اجرای حکم امارات در ایران

این اطلاعیه چگونه باید داده شود؟
برخلاف تصور عمومی، صاحبخانه نمی تواند به سادگی پیامکی برای مستاجر ارسال کند که 12 ماه فرصت دارد ملک را تخلیه کند و همچنین نمی تواند به صورت شفاهی این کار را انجام دهد. این اطلاعیه باید به صورت کتبی، از طریق پست سفارشی یا توسط دفتر اسناد رسمی ارائه شود. در صورت بروز اختلاف، مالک باید نشان دهد که اخطاریه به مستاجر طبق قانون به طور قانونی ارسال شده است و مستاجر آن را دریافت کرده است.

بهترین زمان برای صدور اخطار برای مستاجر چه زمانی است؟
اگر قرارداد اجاره شامل شرایط خاصی نباشد، مالک می تواند در هر مقطع از مدت اجاره به مستاجر اخطار 12 ماهه بدهد. همانطور که قبلاً گفته شد، اخطار باید حداقل 12 ماه باشد تا کارها ساده‌تر و شفاف‌تر شود، و همچنین اخطار باید به وضوح تاریخ خروج مستاجر از ملک را مشخص کند.

خلیل آسایش وکیل دادگستری و مشاوره حقوقی در امارات

تمدید قرارداد
فرض کنید مالک اخطار را ظرف سه ماه آخر قرارداد اجاره فعلی برای مستاجر ارسال می کند. در این صورت، او باید قانوناً به مستاجر این حق را بدهد که اجاره را برای یک سال کامل دیگر تمدید کند یا در تاریخ انقضای جدید تخلیه کند. اگر مستاجر قبل از انقضای مدت اجاره موجود در 90 روز اخطار دریافت نکند، موجر حق دارد تا پایان مهلت 12 ماهه اجاره نامه را تمدید کند.

اختلافاتی که ممکن است ایجاد شود
در صورت عدم توافق، موجر و مستاجر می توانند شکایت خود را به مرکز اختلاف اجاره ارائه دهند. اگر ملک برای استفاده شخصی (خانوادگی) بازیابی شده باشد، ممکن است برای اثبات ادعا در طول جلسه رسیدگی رسمی، اثبات محل سکونت و عدم وجود سایر املاک مورد نیاز باشد. ارائه اسناد پشتیبانی برای تأیید تمایل مالک برای فروش ملک در دبی مفید خواهد بود.

تخلیه مستاجر برای فروش ملک پس از تحویل این اخطاریه قانونی باعث می شود که همان مالک نتواند ملک را بعداً اجاره کند. مستاجران فعلی ممکن است از پس گرفتن اخطار یا صدور اخطاریه جدید با مدت طولانی‌تر سود ببرند. این به به حداقل رساندن دوره های خالی و از دست دادن درآمد کمک می کند.

در حالی که امید می رود هیچ مشکلی پیش نیاید، می توان دعوای حقوقی را در مرکز اختلاف اجاره توسط مستاجر یا صاحبخانه مطرح کرد.

توصیه می شود در صورت بروز اختلاف تا حد امکان اسناد و مدارک قانونی داشته باشید، از جمله اثبات برنامه های آینده برای زندگی یا فروش خانه.

باید بدانید: چگونه باید با تاخیرهای تحویل ملک در دبی برخورد کرد؟

چگونه وکلای HHS در دبی می توانند به شما کمک کنند؟
تجارت حقوقی ما با اجازه دادن به وکلای مجرب اختلاف اجاره در امارات متحده عربی برای رسیدگی به این موضوع که مدیریت آن بدون کمک مشاور حقوقی چالش برانگیز است، پشتیبانی و مشاوره لازم را در مورد اختلافات اجاره ارائه می دهد. برای حل مشکلات یا اختلافات اجاره، اجاره‌کنندگان و مالکان زمین باید وظایف و حقوق خود را به وضوح درک کنند.

وکیل ملکی HHS ما در دبی می تواند درک کاملی از قوانین اختلاف اجاره و هر گونه خلأهایی که ممکن است برای پرونده شما مفید باشد به شما ارائه دهد. اگر به کمک حقوقی فوری نیاز دارید، دریغ نکنید با ما تماس بگیرید.

وکیل اجرای حکم دادگاه ایران در امارات

مشاور حقوقی و دفتر وکالت در دبی

درباره خلیل آسایش

اینجانب خلیل آسایش وکیل اجرای احکام خارجی و عضو کانون وکلای تهران با آشنایی از مقررات حقوق تجارت بین الملل و سالها سابقه انجام امور وکالت در موضوعات حقوقی مختلف در کشور امارات متحده عربی، اتاق داوری بین المللی پاریس و برلین (ICC) و همچنین وکالت در اجرای آرا قضایی در دادگاه های داخلی و خارجی  آماده ارائه خدمات حقوقی می باشم.

تماس با خلیل آسایش