دفتر امارات : دبی، اتوبان شیخ زاید، نرسیده به ایستگاه برج خلیفه، برج spin، طبقه 14 - شماره تماس امارات : 00971547961516

دفتر امارات : دبی، اتوبان شیخ زاید، نرسیده به ایستگاه برج خلیفه، برج spin، طبقه 14 - شماره تماس امارات : 00971547961516

معرفی مراکز داوری بین المللی در دنیا 

اجرای رای خارجی

مرکز داوری بین المللی دبی

تاسیس : سال 1994 . بدنه ی اصلی داوری در دبی میباشد و معمولا برای داوری های ساخت در خاورمیانه استفاده میشود .

مرکز بین المللی حل اختلافات سرمایه گذاری
تاسیس : سال 1966 . این موسسه داوری بین المللی  به صورت یک معاهده چند جانبه توسط مدیران اجرایی بانک جهانی در واشنگتن با هدف ارتقاء روند سرمایه‌گذاری در سطح بین المللی تحت عنوان کنوانسیون حل و فصل اختلافات سرمایه گذاری بین دول و اتباع کشورهای دیگر تاسیس شده است .
 
موسسه اتاق داوری سوییس
تاسیس : سال 2004 . اتاق های بازرگانی و صنعت برن، ژنو، لوزان، لوگانو، نوشلات و زوریخ  موسسه داوری اتاق سوییس را به عنوان یک سازمان غیرانتفاعی به منظور ارائه راههای حل اختلاف بر اساس قوانین داوری بین المللی سوییس و قوانین میانجیگری تجاری سوییس تاسیس کردند . مقر این سازمان در سوییس (ژنو) میباشد .
    
کمیسیون حقوق تجارت بین الملل سازمان ملل متحد
تاسیس : سال 1966 توسط مجمع عمومی . آنسیترال شخصا پرونده های داوری را اداره نمی کند و مسئول تهیه پیش نویس (طراحی) قوانین و مقررات بین المللی است اما به دلیل اهمیت خاص آن در این لیست قرار گرفته است .

مرکز داوری بین المللی وین
تاسیس : سال 1975 . اتاق بازرگانی اتریش با همکاری مرکز داوری بین المللی وین یکی از مشهورترین دادگاه های داوری بین المللی – خدمات حقوقی را جهت ایجاد توافق و تفاهم بین طرفین قراردادها در دعوی های بین المللی، در اختیار قرار داده است.  محل استقرار آن در اتریش (وین) میباشد .
 
سازمان جهانی مالکیت فکری – مرکز داوری و میانجیگری
تاسیس : سال 1994 . مرکز داوری و میانجی گری سازمان جهانی مالکیت فکری به عنوان نهادی مستقل و بی طرف پس از تصویب مجمع عمومی وایپو در ژنو تاسیس شد و از سال ۲۰۱۰ نیز دفتر دیگری در سنگاپور شروع به کار کرده‌است . هدف مرکز ارائه خدمات داوری و میانجیگری برای حل اختلافات تجاری در حوزه مالکیت فکری بین طرفهای خصوصی است .

درباره خلیل آسایش

اینجانب خلیل آسایش وکیل اجرای احکام خارجی و عضو کانون وکلای تهران با آشنایی از مقررات حقوق تجارت بین الملل و سالها سابقه انجام امور وکالت در موضوعات حقوقی مختلف در کشور امارات متحده عربی، اتاق داوری بین المللی پاریس و برلین (ICC) و همچنین وکالت در اجرای آرا قضایی در دادگاه های داخلی و خارجی  آماده ارائه خدمات حقوقی می باشم.

تماس با خلیل آسایش