دفتر امارات : دبی، اتوبان شیخ زاید، نرسیده به ایستگاه برج خلیفه، برج spin، طبقه 14 - شماره تماس امارات : 00971547961516

دفتر امارات : دبی، اتوبان شیخ زاید، نرسیده به ایستگاه برج خلیفه، برج spin، طبقه 14 - شماره تماس امارات : 00971547961516

اعتراض و توقف به اجرای حکم خارجی غیابی- اجرای حکم دادگاه خارجی

توقف و اعتراض به اجرای حکم دادگاه خارجی

اینجانب خلیل آسایش وکیل دادگستری در ایران و امارات(دبی) با آشنایی و اطلاع از مقررات حقوقی بین المللی و انجام امور وکالت در زمینه اجرای آرا و احکام خارجی بصورت تخصصی در دادگاه داخلی و خارجی از جمله (آلمان، فرانسه، ترکیه، امارات متحده عربی عمان و…..)  آماده ارائه خدمات حقوقی می باشم.

اجرای رای خارجی

اجرای رای خارجی

آیا برای اجرا و یا اعتراض به اجرای حکم دادگاه خارجی در ایران نیاز به وکیل متخصص است؟ شرایط واخواهی نسبت به حکم خارجی غیابی چیست؟ 

بسیاری بر این باور هستند که با صدور رای دادگاه خارجی علیه محکوم علیه ایرانی، ادامه مسیر از جمله صدور رای دادگاه ایران جهت اجرای حکم خارجی و یا اعتراض به اجرای حکم خارجی ( توقف اجرای رای خارجی) موضوعی آسان و غیر تخصصی بوده و دادگاه ایرانی در هر حال رای و حکم غیابی و حضوری دادگاه خارجی  را اجرا می نماید و یا خوانده و محکوم علیه به صرف اعتراض به اجرای حکم دادگاه خارجی، از اجرای حکم خوداری می کند، لذا میتوان شخصاً و یا توسط هر وکیلی این مهم را عملی نمود.

در حالی که اجرای رای خارجی علی الخصوص اجرای آرا کشورهایی که دارای معاهده و قرارداد متقابل با ایران نیستند، از حساسیت و پیچیدگی بسیار بالایی برخوردار می باشد، به نحوی که اهمیت اخذ حکم در کشور ایران جهت اجرای رای، کم تر از اخذ حکم ماهوی قطعی در خارج از ایران نمی باشد.

از طرفی اعتراض به اجرای حکم خارجی غیابی و اخذ دستور توقف اجرای حکم خارجی دارای شرایط و قواعد بسیار تخصصی و پیجدیده می باشد چرا که در بسیاری از موارد برای توقف اجرای حکم خارجی بایستی با تسلط به شرایط شکلی و ماهوی قوانین کشور خارجی صادر کنند رای انجام شود و جهت توقف اجرای حکم خارجی غیر قانونی بودن حکم کشور مبدا را برای دادگاه ایرانی اثبات شود.

لذا با توجه به خاص بودن موضوع تعداد بسیار اندکی از وکلا در این خصوص دارای تجربه کافی بوده و از نقاط ضعف و قوت قانونی مطلع می باشد و بهره بردن از یک وکیل متخصص می تواند نقش بسزایی در هدر نرفتن هزینه و وقت ایفا نماید.

بیشتر بخوانید: وکیل در امارات، وکیل ایرانی در دبی

متاسفانه بعضی از اشخاص با کپی برداری از سایت بنده و ادعای کذب تخصص اجرای حکم دادگاه امارات در ایران و یا انجام کار وکالت در کشور امارات، در پی سو استفاده از هم وطنان می باشند که یقیناً این اقدام می تواند خسارت جبران ناپذیری به شما وارد نماید، لذا به شما اعلام می نمایم که پروانه وکالت ایران هیچ کاربردی در دادگاه های کشور امارات و مراکز داوری ندارد و یقیناً انجام کار وکالت در دادگاه های امارات و مرکز داوری بین المللی دبی و DIFC در آن کشور نیاز به جواز و شرایط قانونی می باشد. 

اجرای رای خارجی

اجرای رای خارجی

چگونه به اجرای حکم خارجی ( امارات) اعتراض کنیم؟

اینجانب خلیل آسایش با آشنایی و اطلاع از مقررات حقوقی بین المللی و انجام امور وکالت به صورت تخصصی در زمینه داوری بین المللی و اجرای حکم خارجی در کشورهای ایران و امارات و اروپایی آماده اراده خدمات حقوقی می باشم. 

متاسفانه بعضی از اشخاص با کپی برداری از سایت بنده و ادعای کذب تخصص اجرای حکم دادگاه امارات در ایران و یا انجام کار وکالت در کشور امارات، در پی سو استفاده از هم وطنان می باشند که یقیناً این اقدام می تواند خسارت جبران ناپذیری به شما وارد نماید، لذا به شما اعلام می نمایم که پروانه وکالت ایران هیچ کاربردی در دادگاه های کشور امارات و مراکز داوری ندارد و یقیناً انجام کار وکالت در دادگاه های امارات و مرکز داوری بین المللی دبی و DIFC در آن کشور نیاز به جواز و شرایط قانونی می باشد، اینجانب سالهاست که به صورت تخصصی حکم دادگاه امارات را در ایران اجرا می نمایم و در بسیاری از پرونده ها به عنوان وکیل خوانده با استناد و تسلط به قانون صادر کننده حکم خارجی مانع اجرای حکم امارات در ایران شده ام، ضمناً رزومه و سابقه بنده در اجرای حکم دادگاه ایران در امارات نیز موجود می باشد.

بیشتر بخوانید : وکیل ایرانی در امارات ( دبی)

آیا برای اجرای رای دادگاه خارجی در ایران نیاز به وکیل متخصص است؟

بسیاری بر این باور هستند که با صدور رای دادگاه امارات علیه محکوم علیه ایرانی، ادامه مسیر از جمله صدور رای دادگاه ایران به اجرای حکم خارجی موضوعی آسان می باشد و دادگاه ایرانی در هر حال رای خارجی حضوری و غیابی را اجرا می نماید لذا میتوان شخصاً و یا توسط هر وکیلی این مهم را عملی نمود. در حالی که اجرای رای خارجی علی الخصوص اجرای آرا کشورهایی که دارای معاهده و قرارداد متقابل با ایران نیستند، از حساسیت و پیچیدگی بسیار بالایی برخوردار می باشد به نحوی که اهمیت اخذ حکم در کشور ایران جهت اجرای رای، کم تر از اخذ حکم ماهوی قطعی در خارج از ایران نمی باشد.

لذا با توجه به خاص بودن موضوع تعداد بسیار اندکی از وکلا در این خصوص دارای تجربه بوده و از نقاط ضعف و قوت قانونی مطلع می باشد و بهره بردن از یک وکیل متخصص در زمینه اجرای حکم و رای دادگاه امارات در ایران می تواند نقش بسزایی در هدر نرفتن هزینه و تلاش های فراوان اخذ حکم خارجی، ایفا نماید.

درباره خلیل آسایش

اینجانب خلیل آسایش وکیل اجرای احکام خارجی و عضو کانون وکلای تهران با آشنایی از مقررات حقوق تجارت بین الملل و سالها سابقه انجام امور وکالت در موضوعات حقوقی مختلف در کشور امارات متحده عربی، اتاق داوری بین المللی پاریس و برلین (ICC) و همچنین وکالت در اجرای آرا قضایی در دادگاه های داخلی و خارجی  آماده ارائه خدمات حقوقی می باشم.

تماس با خلیل آسایش