دفتر امارات : دبی، اتوبان شیخ زاید، نرسیده به ایستگاه برج خلیفه، برج spin، طبقه 14 - شماره تماس امارات : 00971547961516

دفتر امارات : دبی، اتوبان شیخ زاید، نرسیده به ایستگاه برج خلیفه، برج spin، طبقه 14 - شماره تماس امارات : 00971547961516

وکیل ایرانی در امارات/ وکیل اینترپل

پلیس بین‌الملل یا اینترپل در امارات- خلیل آسایش

 لازم به توضیح است که اینترپل سازمانی بین‌المللی است که برای مبارزه با مجرمان بین‌المللی و برقرار کردن امنیت عمومی کشورهای عضو سازمان به وجود آمده‌است، اهداف اصلی این سازمان، همکاری بین پلیس کشورهای عضو و هماهنگ‌کردن مراجع قضایی این کشورها برای مبارزه با مجرمان و جرم‌های بین‌المللی است. مقر این سازمان اکنون در شهر لیون فرانسه است.

خلیل آسایش وکیل ایرانی در امارات/اینترپل

اشخاص به دلایل متعدد، تحت تعقیب پلیس اینترپل قرار میگیرند بعضی به دلیل داشتن شاکی خصوصی و بعضی به دلیل داشتن شاکی عمومی ( دادستان ) مورد تعقب اینترپل قرار میگیرند، در بیشتر موارد شخص محکوم علیه غایب می باشد و به دلیل عدم حضور و دفاع مناسب در دادگاه محکوم به حکمی می گردد که نهایتاً جهت جلب وی در کشور خارجی به پلیس اینتر پل مراجعه می شود . وکیل اینترپل با توجه به حضور متهم در کشور خاص و با توجه به نوع و زمان حکم صادر شده وظیفه ای متفاوت دارد و بایستی با شناسایی و اشراف نسبت به قوانین استرداد مجرمین بین المللی و همچنین مطللع به قوانین ماهوی کشوری که متهم در آن حضور دارد از موکل خود دفاع یا زمینه اجرای حکم اینترپل فراهم نماید.

آنچه در پرونده های اینترپل بدیهی و مهم است، دو طرف پرونده است که با ادعاهای متفاوتی اظهارات و دفاعیات خود را اعلام میدارند به نحوی که متقاضی اجرای دستور اینترپل به دنبال جلب محکوم علیه است و محکوم علیه نیز در درصدد است که با دفاع قانونی و وارد کردن ایراد  به حکم صادره و اعلام رعایت نشدن تشریفات  دادرسی و قانونی مانع جلب و استرداد خویش به کشور صادر کننده حکم شود، لذا بسیار مهم است که وکیل در هر جایگاهی که قرار میگیرد به مقررات حقوقی کشوری که محکوم علیه در آن پناه گرفته است ( کشور خارجی ) آشنا و مسلط باشد، لذا  اقدام وکیل در پرونده اینترپل حتی به نسبت وکالت در پرونده اصلی از اهمیت والا تری برخوردار می باشد.

نکته مهم آنکه اینترپل قواعد و مقررات ثابت در تمام کشور های عضو دارد و کشور امارات نیز عضو سازمان اینترپل می باشد ولی اجرای حکم و اجرای درخواست استرداد مجرمین در امارات شرایط خاص خود را دارد و کشور امارات در این خصوص بسیار نکته سنج و حساس می باشد و به صرف صدور دستور استرداد اینترپل متهم یا مجرم را به کشور متقاضی مسترد نمی کند چرا که علاوه بر وزارت عدلیه امارات، وزارت خارجه و پلیس این کشور نیز بایستی اقناع شوند و به اطمینان خاصی دست یابند که اقدام به اجرای دستور اینترپل شود. لذا جهت اجرای دستور اینترپل در امارات یا ایجاد مانع جهت اجرا نشدن دستور اینترپل و ممانعت از استرداد متهم به کشور متقاضی نیاز به تجربه بالا و شناخت کافی از مراجع دولتی امارات می باشد تا آنکه وکیل بتواند حسب شناخت کافی نسبت به وزارت عدلیه، پلیس و وزارت خارجه امارات حسب اقتضا به وکالت از شاکی یا متهم وظیفه محوله را به نحو احسنت اجرا نماید. اینجانب خلیل آسایش با سالها انجام امور وکالت در زمینه اجرای حکم دادگاه ایران در امارات و همچنین اجرای دستور اینترپل در امارات در این خصوص آماده همکاری می باشم.

وکیل ایرانی در دوبی/امارات

اینترپل با توجه به حساسیت محتوایی و موضوع حکم و تعداد مجرمین و میزان حبس و نوع جرم اعلان های مختلفی دارد که به چند دسته زیر تقسیم می شوند :

اعلان آبی : اعلان آبی ( Blue Notice) برای زمانی است که حکم محکومیت صادر نشده و فردی تحت نظر پلیس یک کشور باشد و این کشور بخواهد اطلاعات بیشتری راجع به او به دست آورد دراین صورت می تواند از دیگر کشورهای عضو و دبیرخانه مرکزی درخواست کند هرگونه اطلاعات جنایی در خصوص فرد مورد نظر در اختیار دارند، ارسال کنند. دریافت این اطلاعات می تواند به پلیس کشور مربوطه کمک کند تا ارزیابی کاملی دراین خصوص به عمل آورده، امکان ارتکاب جرم توسط فرد را پیش بینی و از وقوع جرم پیشگیری کند.

خلیل آسایش/ وکیل ایرانی در امارات

اعلان سبز: اعلان سبز(به انگلیسی : Green Notice ) یا هشدار زمانی صادر میگردد که پلیس کشورهای عضو از وضعیت یک فرد مجرم که محکومیت خود را گذرانده اما ممکن است دوباره در کشورهای دیگر مبادرت به ارتکاب جرم شود، مطلع می نمایند، لذا مبنای صدور این اعلان ها، هشدار به کشورهای عضو در خصوص امکان بالقوه ارتکاب جرم توسط یک مجرم خاص است.

اعلان زرد: اعلان زرد (به انگلیسی : Yellow Notice ) یا اعلان برای گمشدگان در خصوص افرادی صادرمی شود که ازمحل معمولی خود گم شده و هیچ گونه اثری ازآنها نیست. بنابراین اینترپل از این طریق می تواند به خانواده های مفقودان کمک زیادی کند. مشخصات دقیق و عکس گمشدگان توسط اینترپل کشور عضو به دبیرخانه مرکزی ارسال وپس از آن، مرجع اخیر با صدور اعلان گمشدگان، مراتب را به کلیه کشورهای عضو اعلام می کند.

 اعلان قرمز: اعلان قرمز(به انگلیسی :Red Notice) یا اعلان برای افراد تحت پیگرد. با این اعلان می توان افرادی را که مرتکب جرم می شوند و به کشور یا کشورهای دیگر می گریزند را تحت پیگرد بین المللی قرارداد. در اعلان قرمز تصریح می شود که اداره اینترپل کشوری که فرد تحت پیگرد درآنجا پیدا شود، باید بلافاصله اداره اینترپل کشور درخواست کننده و دبیرخانه مرکزی را مطلع کند. از نظر کشورهایی که اعلان قرمز را به موجب نظام قضایی شان به رسمیت شناخته اند، اعلان قرمز به منزله درخواست دستگیری موقت است. لذا اعلان قرمز از این جهت مبنای حقوقی دستگیری فرد تحت پیگرد را تشکیل می دهد. به همین دلیل، دراعلان قرمز تأکید می شود که کشور درخواست کننده، از چه کشورهایی درخواست استرداد متهم را می کند. اینترپل فقط به کشورهای عضو سرویس می دهد.

متاسفانه بعضی از اشخاص با کپی برداری از سایت بنده و ادعای کذب انجام کار در کشور امارات، در پی سو استفاده از هم وطنان می باشند که یقیناً این اقدام می تواند خسارت جبران ناپذیری به شما وارد نماید، لذا به شما اعلام می نمایم که پروانه وکالت ایران هیچ کاربردی در دادگاه های کشور امارات ندارد و یقیناً انجام امور حقوقی و وکالت در کشور امارات نیاز به شرایط قانونی می باشد که بنده برخوردار می باشم و سابقه اینجانب در این خصوص موجود می باشد.

درباره خلیل آسایش

اینجانب خلیل آسایش وکیل اجرای احکام خارجی و عضو کانون وکلای تهران با آشنایی از مقررات حقوق تجارت بین الملل و سالها سابقه انجام امور وکالت در موضوعات حقوقی مختلف در کشور امارات متحده عربی، اتاق داوری بین المللی پاریس و برلین (ICC) و همچنین وکالت در اجرای آرا قضایی در دادگاه های داخلی و خارجی  آماده ارائه خدمات حقوقی می باشم.

تماس با خلیل آسایش