شماره تماس امارات : 00971547961516
شماره تلفن همراه ایران: 09124439719

دفتر امارات: دبی، اتوبان شیخ زائد، نرسیده به ایستگاه برج خلیفه، برج آسپین، طبقه 14

دفتر تهران: خیابان ملاصدرا، روبروی بیمارستان بقیه الله پلاک 185 طبقه اول واحد 1

خلیل آسایش، وکیل دادگستری و مشاور قانونی
انجام امور وکالت در کشور امارات، شماره پروانه 21129
تخصص در اجرا حکم دادگاه خارجی و داوری بین المللی
Khalil Asayesh,lawyer and legal consultant
Conducting legal affairs in the UAE
Enforcement and execution foreign judgment
خلیل آسایش - شماره پروانه 21129 وکیل دادگستری و مشاور قانونی انجام امور وکالت در کشور امارات
تخصص در اجرا حکم دادگاه خارجی و داوری بین المللی
The lawyer and legal consultant Conducting legal affairs in the UAE Enforcement and execution foreign judgment

صدور گواهی انحصار وراثت در امارات

صدور گواهی انحصار وراثت در امارات
فهرست مطالب

صدور گواهی انحصار وراثت در کشور امارات(دبی)

خلیل آسایش وکیل ایرانی در کشور امارات

 توجه : هرگونه کپی از متن پیگرد قانونی دارد

لازم به توضیح است که در امارات متحده عربی و در همه امارات ها، مسائل ارث با قانون فدرال مورد بررسی قرار میگیرد. و مقررات وارثت افرداد مسلمان و غیر مسلمان در امارات متفاوت است، امور ارث و جانشینی اتباع مسلمان توسط قانون شریعت رسیدگی می شود، در حالی که مسائل ارث غیرمسلمانان خارج از کشور در صورتی که متوفی وصیت کرده باشد، توسط قانون کشور خودشان رسیدگی می شود. در آن وصیت نامه، اگر متوفی اصرار به اعمال قانون کشور خود نماید در این صورت ارث بر اساس قانون کشور متوفی تعیین می شود، اما مطابق قانون مدنی قانون مدنی امارات املاک واقع در امارات فقط توسط قانون امارات مورد رسیدگی قرار می گیرد و وصیت نامه بایستی در کشور امارات ثبت شود.

وراثت در امارات- وکیل ارث در دبی. وکیل ایرانی در امارات

اگر متوفی قبل از مرگ وصیت نکرده باشد

قوانین امارات متحده عربی در مورد توزیع دارایی های فرد غیر مسلمان با اولویت اعمال می شود و قوانین خارجی در صورتی قابل اجرا خواهد بود که با نظم عمومی و ارزش های اخلاقی کشور مطابقت داشته باشد. در امور مربوط به املاک و مستغلات، وکیل در امارات و دبی مطابق قانون کشور امارات متحده عربی تقاضای تقسیم اموال ارثی در امارات را میرح می نماید و نمی توان قوانین کشور خارجی را اعمال کرد 

در صورتی که پس از فوت شخص وصیت نامه در کار نباشد

کلیه دارایی های متوفی، از جمله حساب های بانکی، دارایی های مشترک وی، بر اساس قانون فدرال مسدود خواهد شد تا زمانی که تعهدات متوفی رفع نشود و دادگاه در مورد ارث و مسائل تصمیم گیری نکند اموال مزبور در توقیف خواهد بود و و یقیناً وکیل ارث در کشور امارات علاوه بر اخذ گواهی انجصار وراثت بایستی دستور رفع تویف اموال نیز اخذ نماید.

 توجه : هرگونه کپی از متن پیگرد قانونی دارد

هنگامی که ورثه اعلامیه فوت را دریافت می کنند
مطابق قانون وراثت امارات هر یک از وراث قانونی می‌توانند از دادگاه شرع درخواست کنند تا دعوای وراثت را آغاز کنند و این رویه فقط در صورتی لازم است که متوفی دارایی در امارات داشته باشد و وراث قصد دریافت گواهی وراثت برای تقسیم آن را داشته باشند. در غیر این صورت، نیازی به آن نیست.

دادگاه پس از استعلام کلیه مدارک ارائه شده اقدام به صدور گواهی وراثت می نماید. وکیل ورثه متوفی در دبی باید رونوشت گذرنامه، شناسنامه، سند ازدواج و سایر مدارک مربوطه را برای احراز رابطه خود با متوفی به عنوان مدرک و رضایت دادگاه برای صدور وراثت ارائه کنند. ضمناً در صورتي كه متوفي براي تقسيم دارايي خود وصيت كرده باشد مي توانند سند ثبت شده در امارات تسليم كنند. تمامی مدارک مورد نیاز باید به زبان عربی ترجمه شوند.

مرگ هر مهاجر خارجی باید در سه نهاد دولتی ثبت شود. فوت توسط وزارت بهداشت و پیشگیری ثبت می شود، گواهی فوت و ترجمه آن توسط وزارت امور خارجه و همکاری های بین المللی تایید می شود و اداره تابعیت و اقامت ویزا را لغو می کند.

اعضای خانواده متوفی می توانند از طریق وکالتنامه ویژه (SPOA) وکیل با تخصص ارث در امارات اجازه دهند تا کلیه تعهدات قانونی و تشریفات قانونی مربوط به اخذ گواهی جانشینی را انجام دهد. 

وکیل اجرای حکم دادگاه ایران در امارات

وکیل اجرای حکم دادگاه امارات در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *