دفتر امارات : دبی، اتوبان شیخ زاید، نرسیده به ایستگاه برج خلیفه، برج spin، طبقه 14 - شماره تماس امارات : 00971547961516

دفتر امارات : دبی، اتوبان شیخ زاید، نرسیده به ایستگاه برج خلیفه، برج spin، طبقه 14 - شماره تماس امارات : 00971547961516

قانون قرمز – قانون اینترپل

خلیل آسایش وکیل تخصصی در زمینه اینترپل و اعلام قرمز

هر گونه کپی برداری از متن پیگرد قانونی دارد

قانون و پیامدهای انتشار اینترپل
پیرو مطالب قبل که در خصوص موضوع اینترپل و اعلام قرمز ارائه نمودم، در این مقاله نیز موضوع اینترپل و اعلام قرمز شدن از ابعاد دیگر مورد بررسی قرار میدهم بدیهی است که مقاله حاضر به صورت کلی می باشد و اگر نیاز به هرگونه سوال تخصصی و یا مشاوره در زمینه اعلام قرمز و اینترپل می باشید میتوانید در طول ساعت اداری تماس و یا پیغام خود را از طریق واتس اپ اعلام نمایید:

لازم به ذکر است که اعلام قرمز و انتشار اینترپل اثرات سو مختلفی برای شخص در عرصه بین الملل دارد به عنوان مثال، هنگامی که با یک انتشار برجسته یا یک اخطار قرمز مواجه می شوید، خطر بالقوه دستگیر شدن از خانه یا هنگام مسافرت وجود دارد. این دستگیری می تواند توسط نهادهای بین المللی مجاز، از جمله نیروهای پلیس یا ماموران مرزی انجام شود.

استرداد مجرم امارات

یکی دیگر از پیامدهایی که افراد تحت تعقیب ممکن است با آن مواجه شوند، بسته شدن حساب های بانکی و تأثیرگذاری بر شهرت شخصی و وضعیت شغلی آنها است.

در مقالات سابق توضیح داده شد که اعلام و انتشار اینترپل انواع مختلفی دارد و معنی انتشار به رنگ آنها بستگی دارد. هشت نوع اعلامیه اینترپل وجود دارد که شامل هفت اعلانات رنگی است.

انتشار و اطلاعیه های اینترپل چگونه کار می کند
هر کشور عضو NCB (دفتر مرکزی ملی) خود را دارد که مسئول ارسال درخواست‌های اخطار به دبیرخانه اینترپل است. قبل از اینکه دبیرخانه کل هر گونه اطلاعیه اینترپل یا درخواست انتشار اینترپل را منتشر کند، درخواست باید توسط کمیسیون کنترل پرونده های اینترپل (CCF) بررسی شود تا اطمینان حاصل شود که با قوانین و مقررات اینترپل مطابقت دارد. CCF یک نهاد مستقل است که مسئول بررسی داده های پردازش شده از طریق سیستم اطلاعات اینترپل، از جمله انتشار و اطلاعیه ها است.

به طور معمول، انتشار مستقیماً توسط NCB به کشورهای عضو یا نهادهای بین المللی به انتخاب آنها منتقل می شود. درست مانند انتشار قرمز اینترپل، انتشار از طریق سیستم اطلاعات امن اینترپل ارسال می شود و در پایگاه داده های اینترپل ثبت می شود، درخواست ها که از کشور های مختلف به اینترپل ارسال میگردد معمولاً حاوی جزئیات زیر هستند.

هویت یک شخص: این شامل توضیحات فیزیکی، مدارک شناسایی، اثر انگشت، عکس‌ها و هر اطلاعات مرتبط دیگری است.
اطلاعات قضایی: این شامل جزئیات جرم، قانون مربوط به جرم، حکم دادگاه و ارجاع قضایی به قرار بازداشت است.
ضمناً جدای از کشورهای عضو، نهادهای بین‌المللی مانند سازمان ملل، دادگاه کیفری بین‌المللی و دادگاه‌های کیفری بین‌المللی می‌توانند از هشدارهای بین‌المللی اینترپل برای یافتن فراریان تحت تعقیب برای ارتکاب جنایت در حوزه قضایی خود استفاده کنند.

چگونه بفهمیم که آیا در معرض انتشار یا اعلام قرمز هستید؟

طرق مختلفی وجود دارد که محرز گردد اطلاعات شما در لیست هشدار اینترپل است یا خیر، این شناسایی مشکل است ولی غیر ممکن نیست. چرا که در موارد متعدد قاضی پرونده دستور اینترپل شدن یا اعلام قرمز را صادر می نماید و اینکه سازمان اینترپل طبق آن اقدام کرده است یا خیر به صراحت اعلام نمی نماید با این حال وکیل با تخصص در زمینه اینترپل با استفاده از مراحل زیر متوجه می شود:

بررسی نام «افراد تحت تعقیب اینترپل»: یکی از معایب بررسی نام در وب سایت اینترپل این است که این لیست فقط انواع منتخب اعلامیه های قرمز را نشان می دهد. علاوه بر این، این سازمان انواع دیگری از هشدارها را در یک شبکه محدود منتشر می کند و آنها را فقط برای سازمان های مجری قانون قابل مشاهده می کند. اشکال دیگر این است که انتشارات در وب سایت سازمان منتشر نمی شود، به این معنی که شما نمی توانید این اطلاعات را در وب سایت اینترپل پیدا کنید.
پرسش از پلیس یا مقامات قضایی: در مواردی مقامات قضایی محلی یا پلیس به وکیل اینترپل کمک کنند تا متوجه شوید که آیا در معرض انتشار یا اخطار قرمز هستید یا خیر. با این حال، هیچ راه رسمی برای این روند وجود ندارد زیرا ممکن است پلیس از مراجعه به سوابق اینترپل و افشای اطلاعات برای عموم منع شود.
درخواست اطلاعات از CCF: همچنین وکیل متخصص در زمینه اینترپل و اعلام قرمز می توانید برای دسترسی از CCF درخواست کنید. این روند چالش برانگیز است و فقط یک وکیل مجرب با تخصص در زمینه اینترپل می تواند این اقدام را انجام دهد، زیرا در مواردی نه تنها وکیل می تواند به شما کمک کند تا به کلیات پرونده خود دسترسی پیدا کنید، بلکه اطلاعات را نیز به چالش می کشد. توجه داشته باشید که این فرآیند ممکن است مدتی طول بکشد زیرا CCF باید با NCB کشور درگیر مشورت کند.

نحوه درخواست حذف Diffusion یا Red Notice
لازم به توضیح است وکیل متخصص در زمینه اینترپل کمک می کند که CCF هرگونه درخواست اخطاریه ای را که قانون اساسی اینترپل را نقض کند رد کند. چرا که وکیل اینترپل با اراده راهکارهای حقوقی اثبات می کند که انتشار و اخطارهای قرمز طبق مقررات CCF نبوده و شرایط شرایط پذیرش را نداشته است.

وکیل برای برای حذف انتشار یا اعلان قرمز اینترپل چه مراحلی را دنبال می کند:

مقامات قضایی کشور صادرکننده درخواست……….
مقامات قضایی کشوری که شخص محکوم به اعلام قرمز اینترپل در آن حضور دارد…………..

مراجعه به CCF…………….

هنگامی که با یک هشدار بین المللی مواجه می شوید، بسیار مهم است که از یک وکیل با تجربه کمک بگیرید، او به شما کمک می کند تا بفهمید اعلامیه انتشار اینترپل چیست و در صورت دریافت آن چگونه رفتار کنید، چراکه عواقب دستگیری موقت و استرداد می تواند ویرانگر باشد، به ویژه برای شغل و شهرت شخصی شما آسیب جدی وارد نماید. علاوه بر این قوانین اینترپل معمولاً پیچیده هستند زیرا شما با قوانین کشورهای مختلف عضو سر و کار دارید لذا در صورت نیاز به مشاوره تخصصی و تصمیم صحیح در این خصوص با تماس مستقیم یا پیام واتس آپ با اینجانب در تماس باشید

درباره خلیل آسایش

اینجانب خلیل آسایش وکیل اجرای احکام خارجی و عضو کانون وکلای تهران با آشنایی از مقررات حقوق تجارت بین الملل و سالها سابقه انجام امور وکالت در موضوعات حقوقی مختلف در کشور امارات متحده عربی، اتاق داوری بین المللی پاریس و برلین (ICC) و همچنین وکالت در اجرای آرا قضایی در دادگاه های داخلی و خارجی  آماده ارائه خدمات حقوقی می باشم.

تماس با خلیل آسایش