دفتر امارات : دبی، اتوبان شیخ زاید، نرسیده به ایستگاه برج خلیفه، برج spin، طبقه 14 - شماره تماس امارات : 00971547961516

دفتر امارات : دبی، اتوبان شیخ زاید، نرسیده به ایستگاه برج خلیفه، برج spin، طبقه 14 - شماره تماس امارات : 00971547961516

وکیل اینترپل- سالها تجربه وکالت خارج از ایران-خلیل آسایش

خلیل آسایش وکیل اینترپل( تخصص پرونده های اینترپل و استرداد مجرم)

توجه : هر گونه کپی برداری از متن پیگرد قانونی دارد

اینجانب خلیل آسایش با سالها تجربه وکالت در خارج از ایران از جمله مراکز داوری بین المللی فرانسه و آلمان و انجام امور وکالت در خصوص اجرای احکام خارجی، اینترپل،  استرداد مجرمین در کشور های مختلف از جمله کشور امارات متحده عربی، عمان، ترکیه و ….. به عنوان وکیل اینترپل آماده همکاری می باشم.

وکیل اینترپل- وکیل اعلان قرمز

لازم به توضیح است، هنگامی که با یک هشدار بین المللی مواجه می شوید، بسیار مهم است که از یک وکیل اینترپل با تجربه کمک بگیرید، وکیل اینترپل به شما کمک می کند تا بفهمید اعلامیه انتشار اینترپل ( اعلام قرمز و آبی  و …) چیست و در صورت دریافت اعلام قرمز چگونه دفاع و رفتار نمایید، چراکه عواقب دستگیری موقت و استرداد می تواند غیرقابل جبران باشد، به ویژه به شغل و شهرت شخصی شما آسیب جدی وارد نماید. علاوه بر این قانون اینترپل معمولاً پیچیده هستند زیرا شما با قوانین کشورهای مختلف عضو سر و کار دارید لذا در صورت نیاز به مشاوره تخصصی با وکیل اینترپل و تصمیم صحیح در این خصوص می توانید با تماس مستقیم یا پیامرسان واتس آپ با اینجانب خلیل آسایش در ارتباط باشید، ضمناً قبل از ارتباط با وکیل اینترپل حتماً از رزومه مکتوب وکیل اطلاع حاصل نمایید تا آنکه در انتخاب خویش اشتباه نکنید

وکیل اینترپل

وکیل اینترپل خلیل آسایش

وکیل اینترپل

در بسیاری از موارد اشخاص به دلیل داشتن پرونده قضایی در ایران محکوم به حکم مالی و یا محکوم به حبس و جریمه دولتی می شوند و ممکن است قبل از صدور حکم یا همان مرحله تحقیقات قضایی و یا پس از آن به صورت قانونی یا غیر قانونی به یک کشور خارجی سفر نمایند و همیشه این نگرانی برای آن ها وجود دارد که حکم دادگاه ایران چه تاثیری در روند زندگی آنها در خارج از کشور دارد، آیا نامبردگان از طریق اینترپل یا قانون استرداد مجرمین به کشور صادر کننده حکم محکومیت ( ایران) مسترد شوند؟ در صورت وجود اعلام قرمز و جابه جایی از طریق فرودگاه آیا شخص درگیر می شود؟ چه کشور های به قانون اینترپل و دستور اعلام قرمز بی اهمیت می باشند و یا مقام قضایی کشوری که شخص تحت تعقیب در آن حضور دارد بلافاصله می تواند شخص را دستگیر یا به کشور تقاضا کننده استرداد نماید یا پلیس فرودگاهی و مقام قضایی باید جرم ادعا شده را بررسی و با تشکیل جلسه رسیدگی و شندین دفاعیات شخص و وکیل اینترپل برای دستگیری یا استرداد مرج تصمیم بگرید؟ آیا به محض دستگیری پاسپورت شخص تحت تعقیب توقیف میگردد و یا ممنوع الخروج می شود؟ لذا لازم است که در زمان مطرج شدن پرونده اینترپل و اعلان قرمز علیه شما با وکیل اینترپل و متخصص در زمینه استرداد مجرمین مشاوره نمایید وکیل اینترپل این توانایی را دارد که در خصوص نحوه دفاع از صدور اینترپل و دستور استرداد مجرمین به شما کمک کند. نکته مهم آنکه تجربی وکالتی وکیل در خارج از ایران ملاک و معیار بسیار مهمی جهت انتخاب وکیل اینترپل می باشد چرا که وکیل با تخصص اینترپل هم بایستی به قوانین کشور های محتلف و بین المللی آگاه باشد و هم آنکه با انجام عمل وکالت در خارج از ایران تجربه کافی برای انجام کار را داشته باشد لذا قبل از انتخاب وکیل اینترپل حتما بایستی تجربه وکالتی وکیل در خارج از ایران را بررسی نمایید.

وکیل اینترپل

وکیل اینترپل . وکیل اعلام قرمز

لازم به توضیح است که که در مقالات سابق در زمینه اینترپل کلیاتی توضیح داده شد و در ادامه لازم به ذکر است که اعلامیه ها از جمله اعلام قرمز اینترپل هشدارهای بین المللی هستند که توسط پلیس برای انتقال اطلاعات در مورد جنایات، مجرمان و تهدیدها به همتایان خود استفاده می شود. و این هشدار ها توسط INTERPOL به درخواست یک کشور یا یک بین المللی مجاز به همه کشورهای عضو ارسال می شود
ضمناً اطلاعات منتشر شده از طریق اعلامیه ها مربوط به افراد تحت تعقیب برای جرایم جدی، افراد گمشده، اجساد ناشناس،
تهدیدهای احتمالی، فرار از زندان و شیوه های عمل جنایتکاران و موارد دیگر می باشد

به اشتراک گذاری اطلاعات در مورد جرم و جنایت

یکی از مهمترین وظایف اینترپل کمک به پلیس در کشورهای عضوش است که اطلاعات مهم مرتبط با جرم و جنایت را با استفاده از سیستم اعلامیه های بین المللی ما به اشتراک بگذارند. پلیس می‌تواند از اعلان‌های ما برای هشدار به مجریان قانون در کشورهای دیگر در مورد تهدیدهای بالقوه استفاده کند

قانون اینترپل و قانون اعلام قرمز

صلاحیت قضایی یا یک دادگاه بین المللی به منظور استرداد مجرم.

لازم به توضیح است که در سازمان اینترپل گروه ویژه ای همه درخواست‌های اعلامیه قرمز را بررسی می‌کند تا از انطباق با قانون اساسی و قوانین INTERPOL اطمینان حاصل کند. این کارگروه یک کارگروه تخصصی چند زبانه و چند رشته ای متشکل از وکلا، افسران پلیس و متخصصان عملیاتی است که البته به کرار دچار اشتباهات نیز می شوند که وکیل با تخصص در زمینه اینترپل در موارد این اشتباهات را اثبات نموده و می تواند اقدام به لغو اعلام قرمز اینترپل نماید.
مبنای قانونی اعلامیه قرمز، حکم بازداشت یا حکم دادگاه صادر شده توسط مقامات قضایی در یک کشور است. بسیاری از کشورهای عضو اینترپل اعلامیه قرمز را درخواستی معتبر برای بازداشت موقت می دانند مگر آنکه خلاف آن اثبات گردد. علاوه بر این، اینترپل یک کانال رسمی برای انتقال درخواست‌های بازداشت موقت در تعدادی از معاهدات استرداد دوجانبه و چندجانبه، از جمله کنوانسیون اروپایی استرداد، کنوانسیون جامعه اقتصادی کشورهای آفریقای غربی (ECOWAS) در مورد استرداد و معاهده نمونه سازمان ملل متحد در مورد استرداد است و همچنین کنوانسیون استرداد کشور های خلیج فارس نیز می باشد.

اینترپل و اعلام قرمز

فرآیند و تشریفات صدور اعلام قرمز در سازمان اینترپل چگونه است؟

لازم به توضیح است پس از صدور درخواست و بررسی های تخصصی در سازمان اینترپل، دبیرخانه عمومی، اعلامیه ها را بر اساس درخواست های مرکز ملی منتشر می کند، از طرفی وب سایت INTERPOL پس از تکمیل بررسی انطباق بنا به درخواست کشور عضو یا نهاد بین المللی، نسبت به بعضی از اشخاص خلاصه اعلامیه ها نیز ممکن است منتشر کند، لذا اگر اسم و نام خود را در سایت اینترپل مشاهده نمی کنید به معنای نبودن قطعی در لیست اینترپل نمی باشید، ضمناً دبیرخانه کل فقط می‌تواند اطلاعیه‌ای را منتشر کند که تمام موارد قانونی مناسب را رعایت کند

اینترپل با توجه به حساسیت محتوایی و موضوع حکم و تعداد مجرمین و میزان حبس و نوع جرم اعلان های مختلفی دارد که به چند دسته زیر تقسیم می شوند :

اعلان آبی : اعلان آبی ( Blue Notice) برای زمانی است که حکم محکومیت صادر نشده و فردی تحت نظر پلیس یک کشور باشد و این کشور بخواهد اطلاعات بیشتری راجع به او به دست آورد دراین صورت می تواند از دیگر کشورهای عضو و دبیرخانه مرکزی درخواست کند هرگونه اطلاعات جنایی در خصوص فرد مورد نظر در اختیار دارند، ارسال کنند. دریافت این اطلاعات می تواند به پلیس کشور مربوطه کمک کند تا ارزیابی کاملی دراین خصوص به عمل آورده، امکان ارتکاب جرم توسط فرد را پیش بینی و از وقوع جرم پیشگیری کند.

خلیل آسایش/ وکیل ایرانی در امارات

اعلان سبز: اعلان سبز(به انگلیسی : Green Notice ) یا هشدار زمانی صادر میگردد که پلیس کشورهای عضو از وضعیت یک فرد مجرم که محکومیت خود را گذرانده اما ممکن است دوباره در کشورهای دیگر مبادرت به ارتکاب جرم شود، مطلع می نمایند، لذا مبنای صدور این اعلان ها، هشدار به کشورهای عضو در خصوص امکان بالقوه ارتکاب جرم توسط یک مجرم خاص است.

اعلان زرد: اعلان زرد (به انگلیسی : Yellow Notice ) یا اعلان برای گمشدگان در خصوص افرادی صادرمی شود که ازمحل معمولی خود گم شده و هیچ گونه اثری ازآنها نیست. بنابراین اینترپل از این طریق می تواند به خانواده های مفقودان کمک زیادی کند. مشخصات دقیق و عکس گمشدگان توسط اینترپل کشور عضو به دبیرخانه مرکزی ارسال وپس از آن، مرجع اخیر با صدور اعلان گمشدگان، مراتب را به کلیه کشورهای عضو اعلام می کند.

 اعلان قرمز: اعلان قرمز(به انگلیسی :Red Notice) یا اعلان برای افراد تحت پیگرد. با این اعلان می توان افرادی را که مرتکب جرم می شوند و به کشور یا کشورهای دیگر می گریزند را تحت پیگرد بین المللی قرارداد. در اعلان قرمز تصریح می شود که اداره اینترپل کشوری که فرد تحت پیگرد درآنجا پیدا شود، باید بلافاصله اداره اینترپل کشور درخواست کننده و دبیرخانه مرکزی را مطلع کند. از نظر کشورهایی که اعلان قرمز و قانون اینترپل را به موجب نظام قضایی شان به رسمیت شناخته اند، اعلان قرمز به منزله درخواست دستگیری موقت است. لذا اعلان قرمز از این جهت مبنای حقوقی دستگیری فرد تحت پیگرد را تشکیل می دهد. به همین دلیل، دراعلان قرمز تأکید می شود که کشور درخواست کننده، از چه کشورهایی درخواست استرداد متهم را می کند. اینترپل فقط به کشورهای عضو سرویس می دهد.

متاسفانه بعضی از اشخاص با کپی برداری از سایت بنده و ادعای کذب انجام کار در کشور امارات، در پی سو استفاده از هم وطنان می باشند که یقیناً این اقدام می تواند خسارت جبران ناپذیری به شما وارد نماید، لذا به شما اعلام می نمایم که پروانه وکالت ایران هیچ کاربردی در دادگاه های کشور امارات ندارد و یقیناً انجام امور حقوقی و وکالت در کشور امارات نیاز به شرایط قانونی می باشد که بنده برخوردار می باشم و سابقه اینجانب در این خصوص موجود می باشد.

درباره خلیل آسایش

اینجانب خلیل آسایش وکیل اجرای احکام خارجی و عضو کانون وکلای تهران با آشنایی از مقررات حقوق تجارت بین الملل و سالها سابقه انجام امور وکالت در موضوعات حقوقی مختلف در کشور امارات متحده عربی، اتاق داوری بین المللی پاریس و برلین (ICC) و همچنین وکالت در اجرای آرا قضایی در دادگاه های داخلی و خارجی  آماده ارائه خدمات حقوقی می باشم.

تماس با خلیل آسایش