شماره تماس امارات : 00971547961516
شماره تلفن همراه ایران: 09124439719

دفتر امارات: دبی، اتوبان شیخ زائد، نرسیده به ایستگاه برج خلیفه، برج آسپین، طبقه 14

دفتر تهران: خیابان ملاصدرا، روبروی بیمارستان بقیه الله پلاک 185 طبقه اول واحد 1

خلیل آسایش، وکیل دادگستری و مشاور قانونی
انجام امور وکالت در کشور امارات، شماره پروانه 21129
تخصص در اجرا حکم دادگاه خارجی و داوری بین المللی
Khalil Asayesh,lawyer and legal consultant
Conducting legal affairs in the UAE
Enforcement and execution foreign judgment
خلیل آسایش - شماره پروانه 21129 وکیل دادگستری و مشاور قانونی انجام امور وکالت در کشور امارات
تخصص در اجرا حکم دادگاه خارجی و داوری بین المللی
The lawyer and legal consultant Conducting legal affairs in the UAE Enforcement and execution foreign judgment

دیپورت شدن از دبی (امارات)

فهرست مطالب

چگونه به دیپورت شدن از دبی ( کشور امارات) معترض شویم؟

خلیل آسایش وکیل ایرانی در دبی

هرگونه کپی برداری از متن پیگرد قانونی دارد

 

اخراج از دبی ( کشور امارات متحده عربی )

یکی از موضوعات که دامنگیر بعضی از شهروندانی ایرانی ساکن در دبی ( امارات شده است موضوع اخراج از کشور امارات یا اصطلاحاً دیپورتی می باشد این اخراج می تواند برای ساکنان و همچنین کسانی که به عنوان توریست از کشور امارات ( دبی) بازدید می کنند، اعمال شود، لذا در این مقاله کلیاتی از انوان دیپورتی ذکر می گردد لذا در صورتی که در حال دیپورت شدن از کشور امارات هستید یا قبلاً از طرف سی آی دی( CID ) یا مرجع دیگری در دبی( امارات) دیپورت شده اید و در تلاش هستید که نسبت به آن اعتراض و برای لغو آن اقدام نمایید، می توانید با تماس تلفنی این موضوع را مشاوره و از مسیر آینده دیپورت شدن خود و شرایط رفع آن مطلع شوید .

اعتراض به دیپورت شدن در دبی و کشور امارات

 

چگونه به دیپورت شدن از امارات و دبی اعتراض کنیم

دیپورت شدن از دبی و کشور امارات به شرح زیر است؛

اخراج قضایی – از طریق حکم دادگاه اجرا می شود
اداری – از طریق هویت فدرال اجرا می شود

در اینجا برای درک بهتر موضوع با کمک مثال ها به تفصیل بحث خواهیم کرد.

اخراج قضایی
به این اخراج، اخراج قانونی نیز می گویند. این نوع اخراج برای مهاجرانی است که در هر یک از امارات کشور مرتکب جرم شوند. فهرست جرایم ارائه شده توسط دولت امارات متحده عربی، که در آن اخراج مجازات است یا می تواند مجازات باشد، دلایلی هستند که در آن اخراج توسط دادگاه ارائه می شود. احکام اخراج همیشه به دلیل جرایم جدی، اشتباهات و مسائل ایجاد شده توسط شخص در امارات است.

معمولا هنگامی که یک خارجی با حکم قطعی دادگاه به جرمی محکوم می شود که در آن اخراج الزامی است، هیچ جنبه سیاسی یا مالی نمی تواند این حکم را تغییر دهد، مگر اینکه رحمت خاصی از سوی دیوان یا دولت امارات در حق وی صورت گیرد. ضمناً این موضوع همچنین جنبه دیگری را منعکس می کند که امارات متحده عربی یکی از آن کشورهای عاری از فساد است که در آن هیچ کس نمی تواند فراتر از قانون عمل کند یا اجرای قانون را به چالش بکشد. تجاوز جنسی، داد و ستد مواد مخدر و غیره جرائمی هستند که در آنها حکم ممنوعیت قانونی و اخراج خودکار صادر می شود. این جرایم در زمره جنایت قرار می گیرند و جرایم جنایی عمدتاً اخراج می شوند یا قابل اخراج هستند.

وکیل ایرانی در دبی

ماده 121 سال 1987 که بعداً توسط قانون فدرال 32 در سال 2005 و قانون فدرال 7 در سال 2016 اصلاح شد، در مورد دیپورت شدن از دبی ( امارات) مجوز می دهد که “افرادی که به دلیل جرایم جنایی محکوم می شوند، به خارج از کشور اخراج و دیپورت خواهند شد.

اخراج اداری
این نوع دیپورت شدن از دبی به طور مستقیم توسط سازمان هویت و شهروندی فدرال امارات متحده عربی تحمیل می شود. خطرات یا مسائلی که در اینجا وجود دارد مانند امنیت عمومی، تهدید ملت، امنیت ملی، توطئه علیه کشور، فعالیت های مافیا، سلامت عمومی، امنیت شهروندان و مشکلات اخلاقی جز این دسته از دیپورت شدن از دبی است. اعضا نیز می توانند به همراه محکوم به اخراج شوند. در دیپورت اداری در صورتی که نکات حقوقی به صورت کاملاً دقیق لحاظ شود، وکیل فرد دیپورت شده می تواند فرد می تواند پس از گذشت مدتی با داشتن شرایطی اعتراض خود را در اداره اقامت ثبت و اغتراض خود را پیگیری، لذا اگر جز این دسته افراد دیپورت شده از دبی ( کشور امارات ) هستید و حکم قضایی قطعی علیه شما صادر نشده است و قصد برگشت به امارات را داردید جهت مشاوره اعتراض به دیپورت شدن از دبی ( امارات) و لغو دیپورتی از دبی می توانید تماس بگیرید.

دوره های مهلت
پس از صدور احکام اخراج قضایی نیز یک مهلت در نظر گرفته شده است. دوره مهلت بیش از 3 ماه نیست. فرد دیپورت شده قضایی می تواند در صورت امکان، مسائل مربوط به اخراج را حل کند. فرد خارج از کشور باید برای وثیقه اقدام کند و پس از پذیرش، حداکثر 3 ماه مهلت به او تعلق می گیرد.

ثبت ممنوعیت سفر و لیست سیاه
این موضوع از BLACKLIST توسط قانون مقررات اجرایی امارات متحده عربی 6 در سال 1973 تعریف شده است. طبق این قانون، ممنوعیت سفر و لیست برگشت وضعیتی است که شخص نمی تواند وارد امارات شود. دپارتمان فدرال پلیس جنایی در داخل MOI این اختیار را دارد که وضعیت ممنوعیت سفر یا لیست سیاه را اضافه یا حذف کند. وضعیت Backlisting را می توان به صورت زیر تعریف کرد.

برای اشخاصی که در لیست سیاه قرار گرفته اند، ادعاهایی علیه خود از ورود به امارات دارند و برای اشخاصی که در لیست سیاه قرار گرفته اند، ادعاهایی علیه وی از خروج از امارات دارند.

وکیل ایرانی در کشور امارات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *