شماره تماس امارات : 00971547961516
شماره تلفن همراه ایران: 09124439719

دفتر امارات: دبی، اتوبان شیخ زائد، نرسیده به ایستگاه برج خلیفه، برج آسپین، طبقه 14

دفتر تهران: خیابان ملاصدرا، روبروی بیمارستان بقیه الله پلاک 185 طبقه اول واحد 1

خلیل آسایش، وکیل دادگستری و مشاور قانونی
انجام امور وکالت در کشور امارات، شماره پروانه 21129
تخصص در اجرا حکم دادگاه خارجی و داوری بین المللی
Khalil Asayesh,lawyer and legal consultant
Conducting legal affairs in the UAE
Enforcement and execution foreign judgment
خلیل آسایش - شماره پروانه 21129 وکیل دادگستری و مشاور قانونی انجام امور وکالت در کشور امارات
تخصص در اجرا حکم دادگاه خارجی و داوری بین المللی
The lawyer and legal consultant Conducting legal affairs in the UAE Enforcement and execution foreign judgment

تنفيذ حكم المحكمة الإنجليزية في الإمارات

تنفيذ حكم المحكمة الإنجليزية في الإمارات
فهرست مطالب

تنفيذ حكم المحكمة الإنجليزية في الإمارات

 

مع الاتفاقية القضائية التي تم توقيعها مؤخرًا بين الإمارات العربية المتحدة وحكومة المملكة المتحدة ، سيتم تنفيذ الأحكام الصادرة عن محاكم إنجلترا وأيرلندا الشمالية في الإمارات العربية المتحدة ، وبالتالي سيتم تنفيذ أحكام المحاكم الإماراتية في المملكة المتحدة.

Execution of the judgment of the English court in the UAE

According to the judicial agreement recently signed between the UAE and the UK government, the judgments of England and Northern Ireland will be enforced in the UAE, and the judgments of the UAE courts will also be enforced in the UK

Khalil Asayesh

a lawyer with expertise in enforcing foreign judgments in different countries

تنفيذ حكم المحكمة الإنجليزية في الإمارات

اجرای حکم دادگاه انگلیس در امارات بر اساس رفتار متقابل

در 13 سپتامبر 2022، قاضی عبدالرحمن مراد البلوشی، مدیر اداره همکاری های بین المللی وزارت دادگستری، بیانیه ای به جناب طریش عید المنصوری، مدیر کل دادگاه های دبی صادر کرد که در آن اجرای احکام صادر شده توسط دادگاه های انگلیسی بر اساس اصل متقابل بلا مانع می باشد.

گزیده ای از این بیانیه به شرح زیر است:

بر اساس معاهده بین پادشاهی متحده بریتانیا و ایرلند شمالی و امارات متحده عربی در مورد کمک قضایی در امور مدنی و بازرگانی و تمایل به تقویت همکاری های مثمر ثمر در زمینه حقوقی و قضایی؛

با توجه به اینکه معاهده فوق اجرای احکام خارجی را پیش بینی نمی کند و بیان می دارد که احکام باید بر اساس سازوکار مربوطه که در قوانین محلی هر دو کشور تعیین شده است، اجرا شوند.

با توجه به اینکه ماده (۸۵) آیین‌نامه اجرایی قانون آیین دادرسی مدنی با اصلاحیه ۲۰۲۰ مقرر می‌دارد که احکام و قرارهای صادره در کشور خارجی با همان شرایط مقرر در قانون آن کشور در کشور اجرا می‌شود. قانونگذار برای اجرای احکام خارجی نیازی به توافق برای همکاری قضایی ندارد و چنین احکامی ممکن است طبق اصل عمل متقابل در کشور اجرا شود. و

در حالی که این اصل توسط دادگاه های انگلیسی پس از اجرای قبلی یک حکم صادر شده توسط دادگاه های دبی به موجب حکم نهایی صادر شده توسط دادگاه عالی بریتانیا در Lenkor Energy Trading DMCC v Puri (2020) EWHC 75 (QB) مورد توجه قرار گرفته است. که یک سابقه قانونی و یک اصل الزام آور برای تمام دادگاه های انگلیس بر اساس سیستم قضایی آنها است.

لذا از جنابعالی تقاضامندیم نسبت به هرگونه درخواست اجرای احکام و دستورات صادره از سوی دادگاه انگلیس مطابق با قوانین جاری در هر دو کشور، به عنوان تاییدی بر اصل عمل متقابل که توسط انگلیس آغاز شده است، اقدامات قانونی مربوطه را انجام دهید.

آیا برای اجرای رای دادگاه امارات در ایران نیاز به وکیل متخصص است؟

بسیاری بر این باور هستند که با صدور رای خارجی علیه محکوم علیه ایرانی، ادامه مسیر از جمله صدور رای دادگاه ایران به اجرای حکم خارجی موضوعی آسان می باشد و دادگاه ایرانی در هر حال رای خارجی حضوری و غیابی را اجرا می نماید لذا میتوان شخصاً و یا توسط هر وکیلی این مهم را عملی نمود. در حالی که اجرای رای خارجی علی الخصوص اجرای آرا کشورهایی که دارای معاهده و قرارداد متقابل با ایران نیستند، از حساسیت و پیچیدگی بسیار بالایی برخوردار می باشد به نحوی که اهمیت اخذ حکم در کشور ایران جهت اجرای رای، کم تر از اخذ حکم ماهوی قطعی در خارج از ایران نمی باشد.

لذا با توجه به خاص بودن موضوع تعداد بسیار اندکی از وکلا در این خصوص دارای تجربه بوده و از نقاط ضعف و قوت قانونی مطلع می باشد و بهره بردن از یک وکیل متخصص می تواند نقش بسزایی در هدر نرفتن هزینه و تلاش های فراوان اخذ حکم خارجی، ایفا نماید.

خلیل آسایش وکیل اجرای احکام خارجی، عضو کانون وکلای تهران و وکیل ایرانی در دبی و امارات با آشنایی از مقررات حقوق تجارت بین الملل و سالها سابقه انجام امور وکالت در موضوعات حقوقی مختلف در کشور امارات متحده عربی، اتاق داوری بین المللی پاریس و برلین (ICC) وکالت در اجرای آرا قضایی در دادگاه های داخلی و خارجی، آماده ارائه خدمات حقوقی

تماس مستقیم و واتسآپ 00989124439719 ایران، 00971521583759 امارات، ایام تعطیل و ساعات غیر کاری پاسخگو نمیباشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *