شماره تماس امارات : 00971547961516
شماره تلفن همراه ایران: 09124439719

دفتر امارات: دبی، اتوبان شیخ زائد، نرسیده به ایستگاه برج خلیفه، برج آسپین، طبقه 14

دفتر تهران: خیابان ملاصدرا، روبروی بیمارستان بقیه الله پلاک 185 طبقه اول واحد 1

خلیل آسایش، وکیل دادگستری و مشاور قانونی
انجام امور وکالت در کشور امارات، شماره پروانه 21129
تخصص در اجرا حکم دادگاه خارجی و داوری بین المللی
Khalil Asayesh,lawyer and legal consultant
Conducting legal affairs in the UAE
Enforcement and execution foreign judgment
خلیل آسایش - شماره پروانه 21129 وکیل دادگستری و مشاور قانونی انجام امور وکالت در کشور امارات
تخصص در اجرا حکم دادگاه خارجی و داوری بین المللی
The lawyer and legal consultant Conducting legal affairs in the UAE Enforcement and execution foreign judgment

شرایط اینترپل در دبی و امارات

شرایط اینترپل در دبی و امارات
فهرست مطالب
هرگونه کپی برداری از متن پیگرد قانونی دارد

در مقالات سابق در خصوص قانون اینترپل و اعلام قرمز شدن و شرایط اعمال مقررات اینترپل به صورت تفصیلی توضیحات ارائه گردید در این مقاله نیز به اختصار توضیح داده می شود اگر به دلیل جرمی دستگیر شده اید و می خواهید  قانون امارات متحده عربی در خصوص اینترپل و اعلام قرمز مطلع شوید، لازم است که با یک وکیل اینترپل در دبی صحبت کنید.

اعلام قرمز اینترپل امارات، دبی
اعلام قرمز اینترپل برای افرادی صادر می شود که توسط پلیس در یک کشور تحت تعقیب هستند و گمان می رود در کشور دیگری زندگی می کنند. لازم به توضیح است که اعلام قرمز حکم بازداشت بین‌المللی ندارند، اما اگر شخص به کشوری سفر کند که معتبر است، ممکن است منجر به بازداشت شود. اعلامیه‌های قرمز اینترپل در سایت…………قرار می‌گیرد و همچنین به تمام کشورهای عضو اینترپل ارسال می‌شود. نکته مهم آنکه امارات متحده عربی عضو سازمان اینترپل نیست، اما اعلام قرمز اینترپل به نحوی در دبی و سایر امارات های کشور امارت معتبر است و با شرایط خاصی اجرا می گردد و ضمناً جای دفاع و جلوگیری از دستگیری و استرداد نیز وجود دارد که در این خصوص و جهت مشاوره و اطلاع بیشتر می توانید به وکیل اینترپل خلیل آسایش مراجعه نمایید.  لذا اگر فردی با اعلان قرمز اینترپل وارد دبی شود، ممکن است دستگیر شده و به کشوری که اخطار را صادر کرده است، تحویل داده شود البته این موضوع بستگی به نوع جرم و کشور متقاضی اعلام قرمز و سایر معاهدات بین المللی دارد، در نتیجه، مهم است که قبل از سفر به دبی یا هر امارات دیگری در امارات متحده عربی با وکیل اینترپل مشاوره نمایید.

حذف اعلامیه قرمز اینترپل در دبی، امارات
اعلامیه قرمز اینترپل یک هشدار بین المللی برای یافتن و دستگیری افراد برای استرداد است. در دبی ( امارات متحده عربی ) یافتن یک کارشناس حقوقی متخصص در حذف اعلامیه قرمز، بسیار مهم هستند، چرا که وکیل اینترپل بایستی درک عمیقی از سیستم اینترپل و فرآیندهای قانونی مورد نیاز برای رسیدگی به اعلامیه های قرمز در امارات متحده عربی و در سطح جهانی داشته باشد لذا بایستی رزومه عملی وکیل دقت نمایید.

وکیل اینترپل بایستی تلاش نماید تا دلایل صدور اخطار را تجزیه و تحلیل کنند و یک برنامه استراتژیک برای به چالش کشیدن یا حذف آن ایجاد کند چرا که وکیل اینترپل علاوه بر اطلاع از موارد قانونی بایستی با بررسی پیچیدگی های حقوق بین الملل، ملاحظات حقوق بشر در خصوص مراجعه و طرح موضوع به نهادهای داخلی از جمله وزارت خارجه نیز ماهر باشد چرا که وکیل اینترپل تأثیر اعلامیه های قرمز بر زندگی موکلش را درک می کند، زیرا منجر به محدودیت های سفر، آسیب به شهرت و پیامدهای مالی و در مواردی استرداد می شود. 

امارات به چه کشورهایی قانون استرداد مجرم و معاضدت قضایی دارد

لازم به توضیح است که کشور امارات متحده عربی از امضاکنندگان کنوانسیون ریاض عربی در زمینه همکاری قضایی برای عمان، قطر، عربستان سعودی، بحرین، عراق، الجزایر، اردن، کویت، لبنان، لیبی، تونس و مراکش است. ضمناً معاهدات همکاری قضایی با بریتانیا، فرانسه، هند، پاکستان، ایران، استرالیا، چین، مصر، قزاقستان و غیره.

ضمنا بر اساس معاهده استرداد امضا شده بین دو کشور ایران و امارات، هر دو کشور موافقت کرده اند که فراریانی را که مرتکب جرم شده اند به کشور درخواست کننده محل ارتکاب جرم تحویل دهند که شرایط خاصی جهت استرداد مجرم در آن پیش بینی شده است البته در این قانون نکات مختلفی وجود دارد که می توان به آن استناد کرد و مانع اجرا شد.

فرآیند ویژه استرداد مجرم به ایران با توجه معاهده استرداد:

فرآیند استرداد به اقدامی اطلاق می‌شود که در آن یک حوزه قضایی مستقل (دولت درخواست‌شونده) فردی را که از یک جنایت بین‌المللی تبرئه شده یا محکوم شده است، بنا به درخواست رسمی آن‌ها به مجریان قانون حوزه قضایی دیگر (دولت درخواست‌کننده) تحویل می‌دهد. انطباق با درخواست استرداد مستلزم انتقال حضانت فیزیکی متهم به مرجع قانونی شناخته شده حوزه قضایی درخواست کننده است.

بنابراین، در صورتی که درخواست استرداد از سوی مقامات امارات به ایران باشد، طبق مراحل زیر عمل خواهد شد.

فرآیند استرداد پس از دریافت توسط یکی از موارد زیر در ایران قابل قبول است:

  1. کانال های دیپلماتیک مستقیم
  2. اعلامیه قرمز اینترپل

شرایطی که برای انتقال مجرم محکوم به محکومیت از امارات به ایران و بالعکس باید رعایت شود:

حداقل مدت حبس حداقل….. باید در انتظار باشد.
محکومیت قطعی در مورد شخص صادر شود البته در این خصوص استثنا وجود دارد.
درخواست انتقال توسط امارات متحده عربی و ایران تائید شده باشد
جرایم مالیاتی و گمرکی می توانند مشمول استرداد شوند اگر همان عمل در هر دو کشور جرم انگاری شود.
اگر شخص فقط شریک جرم باشد، با شرایط خاصی درخواست استرداد علیه او قابل قبول بود.

سوال: گاهی اوقات قانون جزا اعمالی را که در خارج از قلمرو ملی انجام شده است به عنوان قواعد استثنایی در بر می گیرد، اگرچه قانون جزا فقط در مورد عمل در قلمرو ملی اعمال می شود و در برخی موارد نادر در صورت ارتکاب جرم در خارج از کشور می تواند مجازات شود.

سوالی که در اینجا مطرح می شود آیا می توان استرداد را بر اساس جرمی که در خارج از قلمرو انجام شده است انجام داد یا درخواست کرد؟

پاسخ: بله، این کار قابل انجام است. با این حال، کشور درخواست‌شونده می‌تواند با توجه به شرایط و خطر جرم تصمیم بگیرد.

سوال: آیا استرداد به دلیل جرایم سیاسی امکان پذیر است؟

پاسخ: اجرای یا عدم اجرای استرداد برای حقوق سیاسی منوط به اختیارات کشور درخواست‌شونده است و ماده ۶ معاهده به کشور درخواست‌شونده این اختیار را می‌دهد که در صورت اعتقاد به سیاسی بودن جرم از استرداد امتناع کند.

سوال: اگر کشور مورد درخواست بیش از یک درخواست استرداد از کشورهای مختلف دریافت کند چه اتفاقی می افتد؟

پاسخ: طبق ماده 12 معاهده امضاء شده اولویت در این گونه موارد با موارد زیر است:

کشوری که به دلیل ارتکاب جرم و چنین آسیبی با آسیب مواجه شد، منافع امنیت ملی شهروندان خود را تحت تأثیر قرار داد پس کشوری که ارتکاب جرم در زمین یا قلمرو آنها انجام شده است کشوری که متهم بر اساس ملیت به آن تعلق دارد. پس از اجرای استرداد، شخص بدون تایید کشور درخواست شونده به کشور ثالث تحویل داده نمی شود.

در صورتی که شخص در حین انجام تحقیقات قبل از اجرای استرداد بازداشت شده باشد، مدت بازداشت از مجازات کسر می شود.

استثنائات درخواست استرداد:

هم ایران و هم امارات اجازه درخواست استرداد اتباع خود را نمی دهند.

با این حال، در چنین مواردی، متهم همچنان می تواند در یک حوزه قضایی بر اساس پرونده تشکیل شده در حوزه دیگر محاکمه شود. با تغییرات اخیر ایجاد شده در میزان همکاری قضایی بین دو کشور،  اکنون ایران اجرای مستقیم حکم نهایی صادر شده توسط دادگاه مدنی امارات متحده عربی در مورد مسائل مدنی یا مالی را می پذیرد.

لذا در صورتی که نیاز به وکیل اینترپل و وکیل ایرانی در دبی با سابقه روشن و مشخص دارد و یا در خصوص استرداد و موانع آن و قانون اعلام قرمز و اینترپل و اطلاع نسبت به قانون آن نیاز به مشاوره وکیل تخصصی دارد می توانید با اینجانب خلیل آسایش وکیل اینترپل تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *