شماره تماس امارات : 00971547961516
شماره تلفن همراه ایران: 09124439719

دفتر امارات: دبی، اتوبان شیخ زائد، نرسیده به ایستگاه برج خلیفه، برج آسپین، طبقه 14

دفتر تهران: خیابان ملاصدرا، روبروی بیمارستان بقیه الله پلاک 185 طبقه اول واحد 1

خلیل آسایش، وکیل دادگستری و مشاور قانونی
انجام امور وکالت در کشور امارات، شماره پروانه 21129
تخصص در اجرا حکم دادگاه خارجی و داوری بین المللی
Khalil Asayesh,lawyer and legal consultant
Conducting legal affairs in the UAE
Enforcement and execution foreign judgment
خلیل آسایش - شماره پروانه 21129 وکیل دادگستری و مشاور قانونی انجام امور وکالت در کشور امارات
تخصص در اجرا حکم دادگاه خارجی و داوری بین المللی
The lawyer and legal consultant Conducting legal affairs in the UAE Enforcement and execution foreign judgment

وکیل اینترپل در دبی

وکیل اینترپل
فهرست مطالب

اینترپل سازمانی بین‌المللی است که برای مبارزه با مجرمان بین‌المللی و برقراری امنیت عمومی کشورهای عضو سازمان به وجود آمده‌است، اهداف اصلی این سازمان، همکاری بین پلیس کشورهای عضو و هماهنگ‌کردن مراجع قضایی این کشورها برای مبارزه با مجرمان و جرم‌های بین‌المللی است. مقر این سازمان اکنون در شهر لیون فرانسه است. وکیل اینترپل در دبی نیز نقش مهمی در این فرآیندها ایفا می‌کند.

آنچه در پرونده های اینترپل بدیهی و مهم است، دو طرف پرونده است که با ادعاهای متفاوتی اظهارات و دفاعیات خود را اعلام می دارند به نحوی که متقاضی اجرای دستور اینترپل به دنبال جلب محکوم علیه است و محکوم علیه نیز در درصدد است که با دفاع قانونی و وارد کردن ایراد به حکم صادره و اعلام رعایت نشدن تشریفات  دادرسی و قانونی مانع جلب و استرداد خویش به کشور صادر کننده حکم شود، لذا بسیار مهم است که وکیل در هر جایگاهی که قرار می گیرد به مقررات حقوقی کشوری که محکوم علیه در آن پناه گرفته است ( کشور خارجی ) آشنا و مسلط باشد، لذا  اقدام وکیل در پرونده اینترپل حتی به نسبت وکالت در پرونده اصلی از اهمیت والا تری برخوردار می باشد.

نکته مهم آنکه اینترپل قواعد و مقررات ثابت در تمام کشور های عضو دارد و کشور امارات نیز عضو سازمان اینترپل می باشد ولی اجرای حکم و اجرای درخواست استرداد مجرمین در امارات شرایط خاص خود را دارد و کشور امارات در این خصوص بسیار نکته سنج و حساس می باشد و به صرف صدور دستور استرداد اینترپل متهم یا مجرم را به کشور متقاضی مسترد نمی کند چرا که علاوه بر وزارت عدلیه امارات، وزارت خارجه و پلیس این کشور نیز بایستی اقناع شوند و به اطمینان خاصی دست یابند که اقدام به اجرای دستور اینترپل شود.

لذا جهت اجرای دستور اینترپل در امارات یا ایجاد مانع جهت اجرا نشدن دستور اینترپل و ممانعت از استرداد متهم به کشور متقاضی نیاز به تجربه بالا و شناخت کافی از مراجع دولتی امارات می باشد تا آنکه وکیل بتواند حسب شناخت کافی نسبت به وزارت عدلیه، پلیس و وزارت خارجه امارات حسب اقتضا به وکالت از شاکی یا متهم وظیفه محوله را به نحو احسنت اجرا نماید. اینجانب خلیل آسایش با سالها انجام امور وکالت در زمینه اجرای حکم دادگاه ایران در امارات و همچنین اجرای دستور اینترپل در امارات در این خصوص آماده همکاری می باشم.

وکیل اینترپل ایرانی در دبی امارات

اشخاص به دلایل متعدد، تحت تعقیب پلیس اینترپل قرار می گیرند بعضی به دلیل داشتن شاکی خصوصی و بعضی به دلیل داشتن شاکی عمومی ( دادستان ) مورد تعقیب اینترپل قرار می گیرند، در بیشتر موارد شخص محکوم علیه غایب می باشد و به دلیل عدم حضور و دفاع مناسب در دادگاه محکوم به حکمی می گردد که نهایتاً جهت جلب وی در کشور خارجی به پلیس اینتر پل مراجعه می شود . وکیل اینترپل و وکیل ایرانی در دبی با توجه به حضور متهم در کشور خاص و با توجه به نوع و زمان حکم صادر شده وظیفه ای متفاوت دارد و بایستی با شناسایی و اشراف نسبت به قوانین استرداد مجرمین بین المللی و همچنین مطلع به قوانین ماهوی کشوری که متهم در آن حضور دارد از موکل خود دفاع یا زمینه اجرای حکم اینترپل فراهم نماید.

خلیل آسایش، وکیل ایرانی در کشور امارات ، با سالها تجربه وکالت در خارج از ایران از جمله مراکز داوری بین‌المللی فرانسه و آلمان و انجام امور وکالت در خصوص اجرای احکام خارجی، اینترپل،  استرداد مجرمین در کشور‌های مختلف از جمله کشور امارات متحده عربی، عمان، ترکیه و ….. به عنوان وکیل اینترپل در دبی آماده همکاری با اشخاص حقوقی و حقیقی در این زمینه می‌باشد.

وکیل اینترپل در امارات

وکیل اینترپل در دبی و امارات

هنگامی که با یک هشدار بین المللی مواجه می شوید، بسیار مهم است که از یک وکیل اینترپل با تجربه کمک بگیرید، وکیل اینترپل به شما کمک می کند تا بفهمید اعلامیه انتشار اینترپل ( اعلام قرمز و آبی  و …) چیست و در صورت دریافت اعلام قرمز چگونه دفاع و رفتار نمایید، چراکه عواقب دستگیری موقت و استرداد می تواند غیرقابل جبران باشد، به ویژه به شغل و شهرت شخصی شما آسیب جدی وارد نماید. علاوه بر این قانون اینترپل معمولاً پیچیده هستند زیرا شما با قوانین کشورهای مختلف عضو سر و کار دارید لذا در صورت نیاز به مشاوره تخصصی با وکیل اینترپل و تصمیم صحیح در این خصوص می توانید با تماس مستقیم یا پیامرسان واتس آپ با اینجانب خلیل آسایش در ارتباط باشید، ضمناً قبل از ارتباط با وکیل اینترپل حتماً از رزومه مکتوب وکیل اطلاع حاصل نمایید تا آنکه در انتخاب خویش اشتباه نکنید.

وکیل اینترپل در دبی و امارات

در بسیاری از موارد اشخاص به دلیل داشتن پرونده قضایی در ایران محکوم به حکم مالی و یا محکوم به حبس و جریمه دولتی می شوند و ممکن است قبل از صدور حکم یا همان مرحله تحقیقات قضایی و یا پس از آن به صورت قانونی یا غیر قانونی به یک کشور خارجی سفر نمایند و همیشه این نگرانی برای آن ها وجود دارد که حکم دادگاه ایران چه تاثیری در روند زندگی آنها در خارج از کشور دارد، آیا نامبردگان از طریق اینترپل یا قانون استرداد مجرمین به کشور صادر کننده حکم محکومیت ( ایران) مسترد شوند؟

در صورت وجود اعلام قرمز و جابه جایی از طریق فرودگاه آیا شخص درگیر می شود؟ چه کشور های به قانون اینترپل و دستور اعلام قرمز بی اهمیت می باشند و یا مقام قضایی کشوری که شخص تحت تعقیب در آن حضور دارد بلافاصله می تواند شخص را دستگیر یا به کشور تقاضا کننده استرداد نماید یا پلیس فرودگاهی و مقام قضایی باید جرم ادعا شده را بررسی و با تشکیل جلسه رسیدگی و شنیدن دفاعیات شخص و وکیل اینترپل برای دستگیری یا استرداد مرج تصمیم بگیرید؟

آیا به محض دستگیری پاسپورت شخص تحت تعقیب توقیف میگردد و یا ممنوع الخروج می شود؟ لذا لازم است که در زمان مطرح شدن پرونده اینترپل و اعلان قرمز علیه شما با وکیل اینترپل و متخصص در زمینه استرداد مجرمین مشاوره نمایید وکیل اینترپل این توانایی را دارد که در خصوص نحوه دفاع از صدور اینترپل و دستور استرداد مجرمین به شما کمک کند. نکته مهم آنکه تجربی وکالتی وکیل در خارج از ایران ملاک و معیار بسیار مهمی جهت انتخاب وکیل اینترپل می باشد چرا که وکیل با تخصص اینترپل هم بایستی به قوانین کشور های مختلف و بین المللی آگاه باشد و هم آنکه با انجام عمل وکالت در خارج از ایران تجربه کافی برای انجام کار را داشته باشد لذا قبل از انتخاب وکیل اینترپل حتما بایستی تجربه وکالتی وکیل در خارج از ایران را بررسی نمایید.

بیشتر بخوانید: همه چیز در مورد قانون استرداد مجرمین بین ایران و امارات

مشورت با وکیل اینترپل و متخصص در استرداد مجرمین

توقیف پاسپورت شخص تحت تعقیب پس از دستگیری در امارات

در مقالات سابق در زمینه اینترپل کلیاتی توضیح داده شد و در ادامه لازم به ذکر است که اعلامیه ها از جمله اعلام قرمز اینترپل هشدارهای بین المللی هستند که توسط پلیس برای انتقال اطلاعات در مورد جنایات، مجرمان و تهدیدها به همتایان خود استفاده می شود. و این هشدار ها توسط INTERPOL به درخواست یک کشور یا یک بین المللی مجاز به همه کشورهای عضو ارسال می شود
ضمناً اطلاعات منتشر شده از طریق اعلامیه ها مربوط به افراد تحت تعقیب برای جرایم جدی، افراد گمشده، اجساد ناشناس، تهدیدهای احتمالی، فرار از زندان و شیوه های عمل جنایتکاران و موارد دیگر می باشد.

به اشتراک گذاری اطلاعات در مورد جرم و جنایت یکی از مهمترین وظایف اینترپل کمک به پلیس در کشورهای عضوش است که اطلاعات مهم مرتبط با جرم و جنایت را با استفاده از سیستم اعلامیه های بین المللی ما به اشتراک بگذارند. پلیس می‌تواند از اعلان‌های ما برای هشدار به مجریان قانون در کشورهای دیگر در مورد تهدیدهای بالقوه استفاده کند.

در سازمان اینترپل گروه ویژه ای همه درخواست‌های اعلامیه قرمز را بررسی می‌کند تا از انطباق با قانون اساسی و قوانین INTERPOL اطمینان حاصل کند. این کارگروه یک کارگروه تخصصی چند زبانه و چند رشته ای متشکل از وکلا، افسران پلیس و متخصصان عملیاتی است که البته به کرار دچار اشتباهات نیز می شوند که وکیل با تخصص در زمینه اینترپل در موارد این اشتباهات را اثبات نموده و می تواند اقدام به لغو اعلام قرمز اینترپل نماید.
مبنای قانونی اعلامیه قرمز، حکم بازداشت یا حکم دادگاه صادر شده توسط مقامات قضایی در یک کشور است. بسیاری از کشورهای عضو اینترپل اعلامیه قرمز را درخواستی معتبر برای بازداشت موقت می دانند مگر آنکه خلاف آن اثبات گردد. علاوه بر این، اینترپل یک کانال رسمی برای انتقال درخواست‌های بازداشت موقت در تعدادی از معاهدات استرداد دوجانبه و چندجانبه، از جمله کنوانسیون اروپایی استرداد، کنوانسیون جامعه اقتصادی کشورهای آفریقای غربی (ECOWAS) در مورد استرداد و معاهده نمونه سازمان ملل متحد در مورد استرداد است و همچنین کنوانسیون استرداد کشور های خلیج فارس نیز می باشد.

فرآیند و تشریفات صدور اعلام قرمز در سازمان اینترپل چگونه است؟

پس از صدور درخواست و بررسی های تخصصی در سازمان اینترپل، دبیرخانه عمومی، اعلامیه ها را بر اساس درخواست های مرکز ملی منتشر می کند، از طرفی وب سایت INTERPOL پس از تکمیل بررسی انطباق بنا به درخواست کشور عضو یا نهاد بین المللی، نسبت به بعضی از اشخاص خلاصه اعلامیه ها نیز ممکن است منتشر کند، لذا اگر اسم و نام خود را در سایت اینترپل مشاهده نمی کنید به معنای نبودن قطعی در لیست اینترپل نمی باشید، ضمناً دبیرخانه کل فقط می‌تواند اطلاعیه‌ای را منتشر کند که تمام موارد قانونی مناسب را رعایت کند.

صدور اعلان قرمز در اینترپل

اعلان قرمز به منظور دستگیری موقت

اینترپل با توجه به حساسیت محتوایی و موضوع حکم و تعداد مجرمین و میزان حبس و نوع جرم اعلان های مختلفی دارد که به چند دسته زیر تقسیم می شوند :

اعلان آبی

اعلان آبی ( Blue Notice) برای زمانی است که حکم محکومیت صادر نشده و فردی تحت نظر پلیس یک کشور باشد و این کشور بخواهد اطلاعات بیشتری راجع به او به دست آورد دراین صورت می تواند از دیگر کشورهای عضو و دبیرخانه مرکزی درخواست کند هرگونه اطلاعات جنایی در خصوص فرد مورد نظر در اختیار دارند، ارسال کنند. دریافت این اطلاعات می تواند به پلیس کشور مربوطه کمک کند تا ارزیابی کاملی در این خصوص به عمل آورده، امکان ارتکاب جرم توسط فرد را پیش بینی و از وقوع جرم پیشگیری کند.

بیشتر بخوانید: آشنایی کامل با مقررات و شرایط اینترپل در دبی

اعلان سبز

اعلان سبز(به انگلیسی : Green Notice ) یا هشدار زمانی صادر می گردد که پلیس کشورهای عضو از وضعیت یک فرد مجرم که محکومیت خود را گذرانده اما ممکن است دوباره در کشورهای دیگر مبادرت به ارتکاب جرم شود، مطلع می نمایند، لذا مبنای صدور این اعلان ها، هشدار به کشورهای عضو در خصوص امکان بالقوه ارتکاب جرم توسط یک مجرم خاص است.

اعلان زرد

اعلان زرد (به انگلیسی : Yellow Notice ) یا اعلان برای گمشدگان در خصوص افرادی صادر می شود که از محل معمولی خود گم شده و هیچ گونه اثری از آن ها نیست. بنابراین اینترپل از این طریق می تواند به خانواده های مفقودان کمک زیادی کند. مشخصات دقیق و عکس گمشدگان توسط اینترپل کشور عضو به دبیرخانه مرکزی ارسال و پس از آن، مرجع اخیر با صدور اعلان گمشدگان، مراتب را به کلیه کشورهای عضو اعلام می کند.

 اعلان قرمز

اعلان قرمز(به انگلیسی :Red Notice) یا اعلان برای افراد تحت پیگرد. با این اعلان می توان افرادی را که مرتکب جرم می شوند و به کشور یا کشورهای دیگر می گریزند را تحت پیگرد بین المللی قرارداد. در اعلان قرمز تصریح می شود که اداره اینترپل کشوری که فرد تحت پیگرد درآنجا پیدا شود، باید بلافاصله اداره اینترپل کشور درخواست کننده و دبیرخانه مرکزی را مطلع کند. از نظر کشورهایی که اعلان قرمز و قانون اینترپل را به موجب نظام قضایی شان به رسمیت شناخته اند، اعلان قرمز به منزله درخواست دستگیری موقت است. لذا اعلان قرمز از این جهت مبنای حقوقی دستگیری فرد تحت پیگرد را تشکیل می دهد. به همین دلیل، دراعلان قرمز تأکید می شود که کشور درخواست کننده، از چه کشورهایی درخواست استرداد متهم را می کند. اینترپل فقط به کشورهای عضو سرویس می دهد.

جمع بندی

هنگام مواجهه با هشدار بین‌المللی اینترپل، کمک گرفتن از وکیل با تجربه اینترپل ضروری است. وکیل اینترپل می‌تواند درباره انواع اعلامیه‌ها توضیح دهد و در صورت دریافت اعلام قرمز، راهنمایی‌های لازم را ارائه کند، چرا که عواقب دستگیری موقت و استرداد می‌تواند به شغل و شهرت شما آسیب جدی وارد کند. قوانین اینترپل پیچیده‌اند و مشاوره تخصصی در این زمینه حائز اهمیت است. گروه ویژه‌ای در اینترپل درخواست‌های اعلامیه قرمز را بررسی می‌کند، اما ممکن است اشتباهاتی رخ دهد که وکیل متخصص می‌تواند آن‌ها را اثبات و اعلام قرمز را لغو کند. مبنای قانونی اعلامیه قرمز، حکم بازداشت یا حکم دادگاه است و بسیاری از کشورها آن را درخواستی معتبر برای بازداشت موقت می‌دانند.

متاسفانه بعضی از اشخاص با کپی‌برداری از سایت ایشان و ادعای نادرست انجام کار در کشور امارات، در پی سوءاستفاده از هم‌وطنان هستند که این اقدام می‌تواند خسارت‌های جبران‌ناپذیری به آن‌ها وارد کند. لذا به اطلاع می‌رساند که پروانه وکالت ایران در دادگاه‌های کشور امارات هیچ کاربردی ندارد و انجام امور حقوقی و وکالت در امارات نیازمند شرایط قانونی خاصی است که ایشان از آن برخوردار هستند. سابقه ایشان در این خصوص موجود است.

خلیل آسایش وکیل اینترپل در دبی

سوالات متداول

آیا نبودن اسم در سایت اینترپل به معنای نبودن در لیست اینترپل است؟
خیر، نبودن اسم در سایت اینترپل به معنای نبودن قطعی در لیست نیست.

اعلان آبی در اینترپل چه زمانی صادر می‌شود؟
اعلان آبی زمانی صادر می‌شود که فردی تحت نظر پلیس بوده و اطلاعات بیشتری نیاز باشد.

اعلان زرد اینترپل برای چه مواردی استفاده می‌شود؟
اعلان زرد برای افرادی صادر می‌شود که گم شده‌اند و هیچ گونه اثری از آنها نیست.

دیدگاه ها بسته شده است