شماره تماس امارات : 00971547961516
شماره تلفن همراه ایران: 09124439719

دفتر امارات: دبی، اتوبان شیخ زائد، نرسیده به ایستگاه برج خلیفه، برج آسپین، طبقه 14

دفتر تهران: خیابان ملاصدرا، روبروی بیمارستان بقیه الله پلاک 185 طبقه اول واحد 1

خلیل آسایش، وکیل دادگستری و مشاور قانونی
انجام امور وکالت در کشور امارات، شماره پروانه 21129
تخصص در اجرا حکم دادگاه خارجی و داوری بین المللی
Khalil Asayesh,lawyer and legal consultant
Conducting legal affairs in the UAE
Enforcement and execution foreign judgment
خلیل آسایش - شماره پروانه 21129 وکیل دادگستری و مشاور قانونی انجام امور وکالت در کشور امارات
تخصص در اجرا حکم دادگاه خارجی و داوری بین المللی
The lawyer and legal consultant Conducting legal affairs in the UAE Enforcement and execution foreign judgment

قوانین تخلیه کردن مستاجر ملک در دبی (امارات)

قانون تخلیه مستاجر در دبی
فهرست مطالب

لازم به توضیح است که نحوه و شرایط ارسال اخطاریه تخلیه اجاره برای مالکان و مستاجران و قانون تخلیه مستاجر در دبی بسیار مهم است. و این اخطاریه یک سند قانونی است که توسط موجر برای اطلاع مستاجر از فسخ قرارداد اجاره و الزام به تخلیه ملک اجاره ای در مدت معین صادر می شود. این به عنوان یک هشدار رسمی عمل می کند و از یک روند خاص که توسط قوانین و مقررات اجاره مشخص شده است پیروی می کند.

بازار اجاره ای پر جنب و جوش دبی، دیگ ذوب فرهنگ های متنوع و فرصت های شلوغ است. چه برای مستاجر و چه برای صاحب خانه، داشتن درک روشنی از اخطار تخلیه اجاره و قوانین اجاره دبی بسیار مهم است. اینجانب خلیل آسایش وکیل ایرانی در دبی در این مقاله به طور اختصار به پیچیدگی‌های فرآیند تخلیه می‌پردازم و چهارچوب قانونی حاکم بر چشم‌انداز اجاره را روشن می‌کنیم. بدیهی است جهت داشتن اطلاعات بیشتر از رونده تخلیه ملک استیجاری در دبی یا داشتن پرونده ای در این خصوص می توانید با تماس تلفنی راه حل موضوع خود را جویا شوید.

اخطار تخلیه در امارات به چه معناست؟

تخلیه ملک در دبی و امارت یک فرآیند قانونی در روند حقوقی خرید ملک امارات است که زمانی اتفاق می افتد که مالک تصمیم به فسخ قرارداد اجاره می گیرد و مستاجر را ملزم به تخلیه ملک اجاره ای می کند. در دبی، مرکز تنظیم مقررات املاک و مستغلات نقش مهمی در تنظیم روند تخلیه و تضمین رفتار عادلانه مالکان و مستاجران ایفا می کند.

اخطار تخلیه در امارات متحده عربی به یک سند قانونی اشاره دارد که توسط صاحبخانه برای مستاجر صادر می شود و به آنها اطلاع می دهد که باید ملک مورد اجاره را در مدت زمان مشخص تخلیه کنند.

معمولاً زمانی ارائه می شود که مستاجر شرایط قرارداد اجاره را نقض کرده باشد، مانند عدم پرداخت اجاره، نقض قرارداد، یا شرکت در فعالیت های غیرقانونی در محل. اخطار تخلیه به عنوان یک هشدار رسمی و الزام قانونی قبل از اینکه صاحبخانه بتواند اقدامات قانونی بیشتری برای باز پس گیری ملک انجام دهد عمل می کند.

اخطاریه و اظهارنامه تخلیه مستاجر امارات

تمام قوانین امارات متحده عربی برای تخلیه مستاجر

قوانین امارات متحده عربی برای اعلام تخلیه مستاجر چیست؟

امارات متحده عربی در دهه گذشته رشد و توسعه فوق العاده ای به ویژه در بخش املاک داشته است. صنعت املاک و مستغلات در دبی و امارات متحده عربی در حال رونق است و انتظار می رود این روند به زودی ادامه یابد. با توجه به رشد سریع نرخ اجاره بها و تمایل مالکان برای استفاده از این دوره سودآور، افزایش قراردادهای اجاره جدید قابل انتظار است با این حال، برای مستاجران، این زمان پرهزینه برای نقل مکان است.

هنگامی که مستاجران از صاحبخانه خود اخطاری دریافت می کنند، اغلب از وکیل در امارات می پرسند که شرایط اخطار چیست و آیا نقض قراردادی صورت گرفته است یا خیر.

در اینجا نگاهی دقیق تر به قوانین اخراج مستاجر در امارات از زبان خلیل آسایش وکیل ایرانی در دبی است.

چه زمانی موجر جایز است که از مستاجر بخواهد محل را تخلیه کند؟

مستاجرین در امارات متحده عربی از حقوقی مشابه مستاجران در همه جا برخوردارند و مالکان نمی توانند صرفاً به مستاجرین دستور دهند که بدون دلیل آن را ترک کنند. به طور معمول، مالکان مستاجران را ترغیب می کنند که آنها را ترک کنند تا بتوانند از ملک خود برای استفاده شخصی مجدد استفاده کنند یا آن را بفروشند.

دوره اخطار 12 ماهه

به دلیل تفسیر نادرست از قوانین مستاجر و موجر، ممکن است با نظرات متناقضی در مورد مهلت اعلان مواجه شوید.

ممکن است صاحبخانه به دلایل مختلف از مستاجر بخواهد که ملک را خالی کند، اما این امکان را شامل نمی شود که ملک را با قیمت بالاتر اجاره کند لذا محبوب ترین و قانونی ترین انگیزه های مالکین، بازپس گیری ملک برای استفاده شخصی یا فروش آن است.

اگر مالکی بخواهد به ملک نقل مکان کند یا به اعضای مستقیم خانواده اجازه دهد در آنجا زندگی کنند، باید حداقل 12 ماه قبل به مستاجر اخطار داده شود.
اگر مالک بخواهد ملک را بفروشد اما بخواهد بتواند آن را به عنوان مالکیت خالی بفروشد، باید حداقل 12 ماه به مستاجر اخطار دهد.
در هر یک از شرایط فوق، یک اخطار 12 ماهه باید به صورت کتبی از طریق دفتر اسناد رسمی یا از طریق پست سفارشی ارسال شود.

لازم است ثابت شود که مستاجر این اخطار و محتوای آن را در صورت عدم توافق دریافت کرده است. استفاده از دفتر اسناد رسمی امن ترین و توصیه شده ترین روش است. یک نسخه از اخطار 12 ماهه در دادگاه ثبت می شود و یک پیک مجاز می تواند آن را به مستاجر تحویل دهد و مدرکی دال بر دریافت آن را بدست آورد.

اطلاعیه اخطار برای مستاجر چگونه باید داده شود؟

برخلاف تصور عمومی، صاحبخانه نمی تواند به سادگی پیامکی برای مستاجر ارسال کند که 12 ماه فرصت دارد ملک را تخلیه کند و همچنین نمی تواند به صورت شفاهی این کار را انجام دهد. این اطلاعیه باید به صورت کتبی، از طریق پست سفارشی یا توسط دفتر اسناد رسمی ارائه شود. در صورت بروز اختلاف، مالک باید نشان دهد که اخطاریه به مستاجر طبق قانون به طور قانونی ارسال شده است و مستاجر آن را دریافت کرده است.

فرآیند اخطار تخلیه ملک اجاره در امارات 

روند اخطار تخلیه اجاره در امارات از رویه های خاصی برای اطمینان از انصاف و حمایت از حقوق صاحبخانه و مستأجر پیروی می کند و بهتر است که برای ارسال اخطاریه رسمی و قانونی از طریق وکیل در دبی اقدام شود. در اینجا یک نمای کلی از روند است:

1. دلایل معتبر را شناسایی کنید:

در صورتی که مستاجران شرایط قرارداد اجاره را نقض کنند، اجاره بها را پرداخت نکنند، در فعالیت های غیرقانونی شرکت کنند یا خسارت قابل توجهی به ملک وارد کنند، وکیل می توانند روند تخلیه را آغاز کنند.

2. محله دوم از تخلیه ملک اجاره در امارات «ابلاغ کتبی» می باشد:

وکیل موجر در امارات باید اخطار تخلیه کتبی برای مستاجر صادر کند و دلیل تخلیه، راه حل یا اقدام مورد نیاز و مهلت اخطار معقولی را برای مستاجر برای پاسخگویی یا تخلیه محل به وضوح بیان کند.

3. میانجیگری یا مذاکره:

در برخی موارد، مالکان و مستاجران ممکن است برای حل مسائل و اجتناب از تخلیه، میانجیگری یا مذاکره کنند. این مرحله می تواند شامل بحث، توافق در مورد پرداخت های معوقه یا تعمیرات لازم باشد.

4- تشکیل پرونده:

اگر مستاجر به اخطار تخلیه پاسخ ندهد یا از آن پیروی نکند، وکیل با تخصص امور ملکی در امارات می‌تواند با مرکز حل اختلاف اجاره محلی یا مرکز حل و فصل اختلاف اجاره پرونده تشکیل دهد.

5. مراحل قانونی:

پرونده به جلسه دادرسی می رود و این کمیته با توجه به دادخواست و توضیحات وکیل دادگستری در دبی پرونده را بررسی کرده و بر اساس قوانین و مقررات اجاره امارات متحده عربی حکمی صادر خواهد کرد.

6. اجرای حکم تخلیه:

اگر کمیته به نفع مالک رای دهد، حکم تخلیه صادر می شود. مستاجر قانوناً ملزم به تخلیه ملک در بازه زمانی مشخص شده در دستور خواهد بود.

موضوع تخلیه مستاجر و رعایت محدودیت های زمانی و شرایط تخلیه مستاجر از گستردگی بسیاری برخوردار است که برای توضیحات بیشتر با خلیل آسایش وکیل ایرانی در دبی تماس بگیرید.

خانه های اجاره ای دبی

زمان مناسب برای اعلام تخلیه خانه اجاره ای در دبی

بهترین زمان برای صدور اخطار برای مستاجر چه زمانی است؟

اگر قرارداد اجاره شامل شرایط خاصی نباشد، مالک می تواند در هر مقطع از مدت اجاره به مستاجر اخطار 12 ماهه بدهد. همانطور که قبلاً گفته شد، اخطار باید حداقل 12 ماه باشد تا کارها ساده‌تر و شفاف‌تر شود، و همچنین اخطار باید به وضوح تاریخ خروج مستاجر از ملک را مشخص کند.

تمدید قرارداد

فرض کنید مالک اخطار را ظرف سه ماه آخر قرارداد اجاره فعلی برای مستاجر ارسال می کند. در این صورت، او باید قانوناً به مستاجر این حق را بدهد که اجاره را برای یک سال کامل دیگر تمدید کند یا در تاریخ انقضای جدید تخلیه کند. اگر مستاجر قبل از انقضای مدت اجاره موجود در 90 روز اخطار دریافت نکند، موجر حق دارد تا پایان مهلت 12 ماهه اجاره نامه را تمدید کند.

اختلافاتی که ممکن است ایجاد شود

در صورت عدم توافق، موجر و مستاجر می توانند شکایت خود را به مرکز اختلاف اجاره ارائه دهند. اگر ملک برای استفاده شخصی (خانوادگی) بازیابی شده باشد، ممکن است برای اثبات ادعا در طول جلسه رسیدگی رسمی، اثبات محل سکونت و عدم وجود سایر املاک مورد نیاز باشد. ارائه اسناد پشتیبانی برای تأیید تمایل مالک برای فروش ملک در دبی مفید خواهد بود.

تخلیه مستاجر برای فروش ملک پس از تحویل این اخطاریه قانونی باعث می شود که همان مالک نتواند ملک را بعداً اجاره کند. مستاجران فعلی ممکن است از پس گرفتن اخطار یا صدور اخطاریه جدید با مدت طولانی‌تر سود ببرند. این به به حداقل رساندن دوره های خالی و از دست دادن درآمد کمک می کند.

در حالی که امید می رود هیچ مشکلی پیش نیاید، می توان دعوای حقوقی را در مرکز اختلاف اجاره توسط مستاجر یا صاحبخانه مطرح کرد.

توصیه می شود در صورت بروز اختلاف تا حد امکان اسناد و مدارک قانونی داشته باشید، از جمله اثبات برنامه های آینده برای زندگی یا فروش خانه.

قانون جدید اجاره در دبی

دبی اخیراً قانون اجاره جدیدی را با هدف افزایش ثبات بازار اجاره و حمایت از حقوق مالکان و مستاجران معرفی کرده است. دبی مقررات سخت گیرانه تری را در مورد افزایش اجاره بها، سپرده های تضمینی و مکانیسم های حل اختلاف معرفی می کند.

هم برای مالکان و هم برای مستاجران مهم است که با این مقررات جدید آشنا شوند تا از رعایت آنها و روند اجاره منصفانه اطمینان حاصل کنند که برای اطلاعات بیشتر می تواند با اینجانب خلیل آسایش وکیل در دبی تماس حاصل فرمایید.

چگونه وکلای HHS در دبی می توانند به شما کمک کنند؟

تجارت حقوقی ما با اجازه دادن به وکلای مجرب اختلاف اجاره در امارات متحده عربی برای رسیدگی به این موضوع که مدیریت آن بدون کمک مشاور حقوقی چالش برانگیز است، پشتیبانی و مشاوره لازم را در مورد اختلافات اجاره ارائه می دهد. برای حل مشکلات یا اختلافات اجاره، اجاره‌کنندگان و مالکان زمین باید وظایف و حقوق خود را به وضوح درک کنند.

وکیل ملکی HHS ما در دبی می تواند درک کاملی از قوانین اختلاف اجاره و هر گونه خلأهایی که ممکن است برای پرونده شما مفید باشد به شما ارائه دهد. اگر به کمک حقوقی فوری نیاز دارید، دریغ نکنید با ما تماس بگیرید.

جمع بندی

در دبی، قوانین تخلیه مستاجران دقیق و مشخص هستند و به منظور حفظ حقوق هر دو طرف قرارداد اجاره، تدوین شده‌اند. بر اساس قانون اجاره املاک دبی، مواردی که می‌تواند منجر به تخلیه مستاجر شود شامل عدم پرداخت اجاره‌بها در زمان مقرر، استفاده نادرست از ملک یا تغییر کاربری آن بدون اجازه صاحبخانه، و همچنین تخریب یا آسیب رساندن عمدی به ملک می‌باشد. صاحبخانه باید اخطار قانونی مشخصی را به مستاجر ارائه دهد و در صورت عدم رفع مشکل، می‌تواند اقدام قانونی برای تخلیه انجام دهد.

خلیل آسایش 

هرگونه کپی برداری از متن پیگرد قانونی دارد

سوالات متداول

  • صاحبخانه چه مدت زمانی باید قبل از تخلیه به مستاجر اخطار دهد؟
    صاحبخانه باید حداقل 30 روز قبل از تاریخ تخلیه مورد نظر، اخطار کتبی را به مستاجر ارائه دهد.

  • آیا مستاجر می‌تواند در صورت دریافت اخطار تخلیه، اعتراضی ارائه دهد؟
    بله، مستاجران می‌توانند به اخطار تخلیه در دادگاه املاک دبی اعتراض کنند و دلایل خود را برای مخالفت با تخلیه ارائه دهند.
  • چه شرایطی می‌تواند منجر به تخلیه فوری مستاجر شود؟
    شرایطی مانند تخریب عمدی ملک، استفاده غیرقانونی از ملک یا عدم پرداخت اجاره‌بها برای مدت طولانی می‌تواند منجر به تخلیه فوری شود.
  • در صورت تخلف مستاجر از قرارداد اجاره، چه روند قانونی باید طی شود؟
    صاحبخانه باید ابتدا اخطار کتبی ارائه دهد و در صورت عدم رفع مشکل توسط مستاجر، می‌تواند دادخواستی را در دادگاه املاک دبی تنظیم کند.
  • آیا مستاجر حق دارد در مقابل تخلیه بی‌دلیل از سوی صاحبخانه دفاع کند؟
    بله، مستاجران می‌توانند در مقابل تخلیه‌های بی‌دلیل از سوی صاحبخانه دفاع کنند و در صورت لزوم، موضوع را به دادگاه املاک ببرند.
  • چه نهادهایی می‌توانند در اختلافات بین صاحبخانه و مستاجر میانجیگری کنند؟
    دادگاه املاک دبی و مرکز حل اختلاف اجاره‌ای دبی (RDC) دو نهاد رسمی هستند که می‌توانند در اختلافات بین صاحبخانه و مستاجر میانجیگری کنند.

1 دیدگاه

  1. amir گفت:

    توضیحاتتون عالی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *