شماره تماس امارات : 00971547961516
شماره تلفن همراه ایران: 09124439719

دفتر امارات: دبی، اتوبان شیخ زائد، نرسیده به ایستگاه برج خلیفه، برج آسپین، طبقه 14

دفتر تهران: خیابان ملاصدرا، روبروی بیمارستان بقیه الله پلاک 185 طبقه اول واحد 1

خلیل آسایش، وکیل دادگستری و مشاور قانونی
انجام امور وکالت در کشور امارات، شماره پروانه 21129
تخصص در اجرا حکم دادگاه خارجی و داوری بین المللی
Khalil Asayesh,lawyer and legal consultant
Conducting legal affairs in the UAE
Enforcement and execution foreign judgment
خلیل آسایش - شماره پروانه 21129 وکیل دادگستری و مشاور قانونی انجام امور وکالت در کشور امارات
تخصص در اجرا حکم دادگاه خارجی و داوری بین المللی
The lawyer and legal consultant Conducting legal affairs in the UAE Enforcement and execution foreign judgment

نحوه تسویه بدهی به بانک صادرات دبی در خارج از امارات و خارج شدن نام از سیستم پلیس دبی

نحوه تسویه بدهی به بانک صادرات دبی در خارج از امارات و خارج شدن نام از سیستم پلیس دبی
فهرست مطالب

یکی از موضوعاتی که به کرار در دبی و امارات با آن موجه هستیم پرسش در خصوص بدهی به بانک‌های امارات از جمله شعبه بانک صادرات دبی می‌باشد، ‌اینکه داشتن بدهی به بانک چه تبعاتی دارد و‌اینکه شخص بدهکار می‌تواند به دبی سفر داشته باشد یا خیر و چه محدودیتی در‌اینترپل و فرودگاه دبی دارد و نهایتا با چه شیوه‌ای می‌توان بدهی به بانک صادرات از طریق نماینده و یا وکیل در دبی، وکیل در امارات پرداخت نمود که در‌ این بخش با سوال مطرح شده از طرف یکی از بدهکاران بانکی به بانک صادرات دبی شعبه المکتوم، موضوع را آغاز می‌نماییم.

خلیل آسایش وکیل پرونده بانکی در امارات

مشکل حذف نام از سیستم پلیس دبی پس از پرداخت بدهی به بانک صادرات

سوال از جانب فرزاد.م بدهکار بانک صادرات دبی

من به دنبال مشاوره حقوقی برای تسویه حساب خط اعتباری اخذ شده با بانک صادرات دبی هستم. در ژوئن 2013 من یک بدهی به مبلغ چند میلیون درهم داشتم که بانک صادرات دبی با تخفیف نیم درصدی با پرداخت بدهی من موافقت نمود و قبل از تشکیل پرونده در دادگاه دبی بدهی خود را پرداخت نمودم. 7500/- که من انجام دادم. بعد از‌این پرداخت من نامه پرداخت بدهی را از بانک دریافت نمودم ولی هیچ پاک شدن نامم از سیستم پلیس دبی مشاهده نکردم. پی از پرداخت مزبور  پس از 1 ماه با خیال آنکه بدهی پرداخت شده و مانعی وجود ندارد به دبی سفر کردم ولی در فرودگاه بازداشت شدم، زیرا بانک صادرات قبل از پرداخت بدهی من  اقدامات قانونی انجام داده بود و به دلیل‌این اقدامات محدودیت ورود و خروج ایجاد شده بود. لازم به توضیح است که از نوامبر 2023 به بعد، مقامات فرودگاه من را ساعت ها در همان پرونده بازداشت می‌کنند و پس از نشان دادن رسید بانکی مبنی بر پرداخت دین، آنها مرا آزاد می‌کنند اما همه اینها حدود 2-3 ساعت طول می‌کشد. درحالی که ماه گذشته به بانک صادرات رفتم و با آنها چک کردم و گفتند پرونده‌ای علیه من وجود ندارد، لذا وکیل ایرانی در دبی وکیل ایرانی در امارات لطفا راهنمایی کنید که چگونه می‌توانم این موضوع را در سیستم پلیس فرودگاه پاک کنم.

چگونگی نحوه تسویه بدهی به بانک صادرات دبی در خارج از امارات

نقش وکیل در تسویه بدهی بانکی دبی

پاسخ

در پاسخ به سوال بالا بدواً لازم به ذکر است که اگر بدهکار نمی‌تواند جهت پرداخت بدهی مربوط به خود یا شرکتش در دبی از جمله بدهی وام، وام مسکن و خط اعتباری و چک دیسکانت – به دبی یا سایر کشورها بازگردد، بهترین کار منصوب کردن یک وکیل در دبی، وکیل در امارات با تخصص در امور بانکی جهت انجام امور بانکی در زمینه ذیل:

  • اولاً با صلح و سازش با بانک و پرداخت بدهی پرونده مطروحه در پلیس یا دبی کورت خود به خود بسته نمی‌شود و در اکثر اوقات نماینده بانک به دادگاه یا پلیس جهت اعلام صلح و سازش صورت گرفته اقدامی نمی‌نماید و‌این مهم مربوط وکیل در دبی و امارات می‌باشد.
  • وکیل از طرف شما می‌تواند مبلغ بدهی را به بانک صادرات پرداخت نماید.
  • وکیل بانکی در دبی و در امارات می‌تواند با اشاره به قانون امارات در خصوص سود بانکی و محدودیت بانک ها در تعیین سود مرکب با با بانک صادرات وارد مذاکره شود و سود شما را به بهترین وجه لحاظ نماید.
  • زمانی که بدهی شما به طور کامل بازپرداخت یا تسویه شد، وکیل‌ایرانی در دبی وکیل‌ایرانی در امارات از بانک مجوزی دریافت می‌کند تا نام شما را از لیست سیاه پلیس و یا لیست اینترپل حذف کند که این مهم بستکی دارد که بانک صادرات در دادگاه اجرای احکام دبی پرونده باز کرده یا خیر، ضمناً اگر بانک صادرات قبلاً شکایتی علیه شما نزد مقامات محلی و یا بین المللی ارائه کرده باشد از طریق آن گواهی می‌تواند نام بدهکار را از سیستم بانکی خارج نمود.

ضمناً در صورتی که بانک صادرات ایران پرونده‌ای با موضوع مطالبه طلب بابت خط اعتباری، وام، چک دیسکانت علیه شما در دبی مطرح نموده و یا به صورتی غیابی حکم دریافت کرده است و قصد اجرای حکم امارات در‌ایران علیه شما دارد، با توجه به تجربه و تخصص چندین ساله‌اینجانب به عنوان وکیل ایرانی در دبی و امارات در امور بانکی و اجرای حکم خارجی می‌تواند با تماس مستقیم موضوع و مشکل خود را مطرح نمایید.

بیشتر بخوانید: قانون جدید محکومیت بدهی مالی دبی

جمع‌بندی

برای تسویه بدهی به بانک صادرات دبی در خارج از امارات و خارج شدن نام از سیستم پلیس دبی، بهترین راهکار منصوب کردن یک وکیل متخصص در امور بانکی در دبی و امارات است. این وکیل می‌تواند از طریق مذاکره و پرداخت بدهی به بانک و دریافت مجوز از بانک، نام بدهکار را از لیست سیاه پلیس و اینترپل حذف نماید. این امر ضروری است تا محدودیت‌های ورود و خروج بدهکار از فرودگاه دبی برطرف شود.

سوالات متداول

چرا بعد از پرداخت بدهی، نام بدهکار همچنان در سیستم پلیس دبی باقی می‌ماند؟

معمولا بانک به دادگاه یا پلیس اطلاع نمی‌دهد که صلح و سازش صورت گرفته است. بنابراین وکیل باید از بانک مجوز حذف نام بدهکار را دریافت کند.

آیا با پرداخت بدهی، بدهکار می‌تواند بدون محدودیت به دبی سفر کند؟

خیر، تا زمانی که نام بدهکار از سیستم پلیس دبی حذف نشود، ممکن است در فرودگاه بازداشت موقت شود.

چه اقداماتی برای حذف نام از سیستم پلیس دبی لازم است؟

وکیل بانکی باید از بانک مجوز لازم را برای حذف نام بدهکار از سیستم پلیس و اینترپل دریافت کند. این بستگی به شرایط پرونده در دادگاه و شکایت بانک دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *