شماره تماس امارات : 00971547961516
شماره تلفن همراه ایران: 09124439719

دفتر امارات: دبی، اتوبان شیخ زائد، نرسیده به ایستگاه برج خلیفه، برج آسپین، طبقه 14

دفتر تهران: خیابان ملاصدرا، روبروی بیمارستان بقیه الله پلاک 185 طبقه اول واحد 1

خلیل آسایش، وکیل دادگستری و مشاور قانونی
انجام امور وکالت در کشور امارات، شماره پروانه 21129
تخصص در اجرا حکم دادگاه خارجی و داوری بین المللی
Khalil Asayesh,lawyer and legal consultant
Conducting legal affairs in the UAE
Enforcement and execution foreign judgment
خلیل آسایش - شماره پروانه 21129 وکیل دادگستری و مشاور قانونی انجام امور وکالت در کشور امارات
تخصص در اجرا حکم دادگاه خارجی و داوری بین المللی
The lawyer and legal consultant Conducting legal affairs in the UAE Enforcement and execution foreign judgment

انواع فرم های خرید ملک در دبی( فرم A,B,I,F,..)- خلیل آسایش

انواع فرم های خرید ملک در دبی
فهرست مطالب

هرگونه کپی برداری از متن پیگرد قانونی دارد

لازم به توضیح است که آژانس تنظیم مقررات املاک و مستغلات (RERA) یک سازمان دولتی است که بخش املاک و مستغلات را در دبی تشکیل تنظیم و مجوز می دهد و برای انجام معاملات درست و هدفمند و بدون انکه نگران خرید ملک . امنیت سرمایه گزاری باشد فرم های مختلفی برای مراحل مختلف خرید و فروش ملک در دبی و روند حقوقی خرید ملک امارات ارائه نموده که تمامی دفاتر امللاک و سازندگان و خریداران ملک در دبی بایستی در این چهارچوب اقدام نمایند.

لذا اگر در دبی قصد خرید ملک را دارد می کنید، این فرم های RERA هستند که باید در مورد آنها و انواع آنها از وکیل ایرانی در دبی بدانید:

فرم A – توافقنامه قرارداد بروکر و یا فرم فهرست

فهرست کردن یک ملک برای فروش اساساً توافقی است بین فروشنده  و دفتر املاک ( نماینده ) فروش ملک در دبی که برای یافتن خریدار و مذاکره برای توافق از طرف فروشنده منصوب می‌شود و در این خصوص بین طرفین فرم A امضا میگردد.

نماینده باید هنگام فهرست کردن یک ملک برای فروش، تمام جزئیات فروشنده را به دست آورد. اگر ملک به دو یا چند نام باشد، همه مالکان باید قرارداد فهرست را امضا کنند. اگر فروشنده تصمیم به فسخ قرارداد فهرست با نماینده داشته باشد، می تواند قبل از ارائه پیشنهاد کتبی به فروشنده توسط فهرست، این کار را انجام دهد، در این صورت فروشنده باید 7 روز اخطار کتبی با ذکر دلایل به نماینده بدهد. طبق قانون RERA دبی، یک فروشنده می تواند حداکثر 3 نماینده را به طور همزمان برای تبلیغ ملک خود داشته باشد، بنابراین یک فروشنده می تواند سه 3 فرم A فعال در یک زمان داشته باشد.

فرم B – توافق نامه نماینده خریدار ملک در دبی

برای خرید ملک در دبی به فرم B نیاز دارید. اگر به دنبال دفاتر فروش در دبی هستید، این نیز ضروری است. این یکی از فرم های RERA است که زمانی که خریدار نماینده ای را برای یافتن ملکی برای فروش تعیین می کند، باید امضا شود. تعیین یک مشاور املاک دارای گواهی RERA که بتواند بر اساس نیاز و بودجه شما دارایی ها را به شما نشان دهد ضروری است.

اطلاعات موجود در فرم B RERA باید شامل تمام داده های لازم باشد، مانند:

نوع ملک مورد نظر خریدار
موقعیت ملک
بودجه خریدار
الزامات خریدار
همچنین باید شامل شرایط فسخ قرارداد، درصد غرامت و کمیسیون نمایندگی باشد.

شایان ذکر است که خریدار می‌تواند به هر دلیلی تصمیم به فسخ قرارداد خرید ملک در دبی را با نماینده بگیرد. با این حال، آنها باید حداقل 7 روز اخطار کتبی به نماینده بدهند که دلیل فسخ تصمیم گیری شده است. برای ختم و فسخ قرارداد بایستی فرم U باید اجرا شود.

فرم I – قرارداد نماینده به نماینده
هنگامی که دو نماینده تصمیم به همکاری با یکدیگر می‌گیرند، هر دو نماینده تایید شده RERA باید فرم I را پر کنند. هدف این فرم محافظت از فهرست‌های نماینده، مشتریان نمایندگان و اطمینان از ارتباط حرفه‌ای بین دو نماینده است.

فرم F – قرارداد فروش
فرم F RERA، معروف به یادداشت تفاهم، یکی از مهم ترین فرم های املاک دبی است. فرم F قرارداد خرید بین فروشنده و خریدار است. فرم پس از انتخاب ملک توسط خریدار و تعیین قیمت بین دو طرف امضا می شود.

فرم F دپارتمان زمین دبی جزئیات ملک و مالی و کمیسیونی که باید به نمایندگان فروشنده و خریدار پرداخت شود را پوشش می دهد.

با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که فرم F توسط RERA تنها پس از امضای آن توسط فروشنده و خریدار یک قرارداد معتبر است. همچنین باید توسط نماینده شاهد و تاریخ گذاری شود.

فرم F یکی از فرم های اجباری در دبی برای انجام هرگونه معامله املاک است.

به طور کلی، فرم F با یک برنامه زمان به یک SPA (قرارداد خرید و فروش جداگانه) یا یک تفاهم نامه اضافه می شود.

فرم U – اطلاعیه لغو قرارداد
فرم U در دبی اعلامیه رسمی لغو قرارداد هر دو طرف است. خریدار یا فروشنده می تواند با امضای یک نسخه از فرم U قرارداد را با کارگزار به طور یک طرفه فسخ کند. این تنها راه قانونی پذیرفته شده برای پایان قرارداد است.

طبق مقررات فرم U، به نماینده املاک باید به صورت کتبی از فسخ قرارداد مطلع شود. دلیل فسخ و تاریخ فسخ قرارداد نیز الزامی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *