شماره تماس امارات : 00971547961516
شماره تلفن همراه ایران: 09124439719

دفتر امارات: دبی، اتوبان شیخ زائد، نرسیده به ایستگاه برج خلیفه، برج آسپین، طبقه 14

دفتر تهران: خیابان ملاصدرا، روبروی بیمارستان بقیه الله پلاک 185 طبقه اول واحد 1

خلیل آسایش، وکیل دادگستری و مشاور قانونی
انجام امور وکالت در کشور امارات، شماره پروانه 21129
تخصص در اجرا حکم دادگاه خارجی و داوری بین المللی
Khalil Asayesh,lawyer and legal consultant
Conducting legal affairs in the UAE
Enforcement and execution foreign judgment
خلیل آسایش - شماره پروانه 21129 وکیل دادگستری و مشاور قانونی انجام امور وکالت در کشور امارات
تخصص در اجرا حکم دادگاه خارجی و داوری بین المللی
The lawyer and legal consultant Conducting legal affairs in the UAE Enforcement and execution foreign judgment

وکیل ایرانی وکیل املاک در امارات/ فسح قراداد ملک در امارات

وکیل ایرانی املاک در امارات - فسح قراداد ملک در امارات
فهرست مطالب

نقض شرایط قراردادهای املاک در امارات توسط خریدار و فروشنده

هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد

یک قرارداد ملک شامل شرایط و ضوابط بسیاری است که جزء لاینفک قرارداد هستند ولی نقض قرارداد زمانی رخ می دهد که طرف قرارداد، اعم از شفاهی یا کتبی، هیچ یک از شرایط قرارداد را اجرا نکند.

الزامات عمومی برای نقض قرارداد املاک در امارات (دبی)

شکایت نقض قرارداد قبل از تأیید توسط دادگاه باید دارای چند شرط باشد و آنها به شرح زیر هستند.

اول آنکه قرارداد بایستی معتبر باشد: طبق قانون باید تمام عناصر ضروری قرارداد در قرارداد موجود باشد، یک قرارداد معتبر نیست مگر اینکه همه عناصر اساسی وجود داشته باشند، بنابراین بدون آنها، هیچ دعوی قانونی وجود ندارد و نمی تواند تقاضای مطالبه خسارت یا فسخ قرارداد به دلیل عدم اجرای تعهدات مطرح کرد.

ثانیاً طرفی که به دلیل نقض قرارداد شکایت می کند باید نشان دهد که خوانده واقعاً شرایط قرارداد مالکیت ملک را نقض کرده است و بر اساس احتمالا نمی توان در دادگاه امارات طرح دعوا نمود.

ثالثاً طرفی که شکایت می کند باید قبل از اقدام به طرح دعوی در دادگاه امارت، تخلف و نقض قرارداد را به متهم اعلام کند. اعلان کتبی و از طریق اظهارنامه رسمی در دفاتر notary public بهتر از اعلان شفاهی است زیرا اثبات به سهولت انجام میگردد.

بیشتر بخوانید: فسخ قرارداد خرید و فروش ملک در امارات

دلایل رایج برای نقض قرارداد ملک

کلاهبرداری: تقلب عبارت است از بیان نادرست حقیقت یا کتمان حقایق در مورد متریال به کار رفته شده در ملک یا اعلام دروغ تعلق ملم به برند شا شرکت خاصی از طرف فروشنده  برای ترغیب دیگری برای معامله می باشد. هنگامی که یک خوانده این دفاع را ارائه می کند، او می گویند که قرارداد معتبر نیست زیرا خواهان چیزی مهمی از کیفیت ملک را اعلام نکرده است یا به این دلیل که اظهارات نادرستی درباره کیفیت متریال به کار برده شده در ملک اعلام کرده است. خوانده باید ثابت کند که کلاهبرداری عمدی بوده است لذا این موضوع می تواند دعوای ادعایی خواهان را مختومه کند.

نفوذ نامناسب: زمانی که یکی از طرفین نسبت به دیگری برتری داشت باشد و از این مزیت استفاده کند تا طرف دیگر را مجبور به امضای قرارداد کند لذا نفوذ نامناسب نیز از موارد نقض تعهدات قراردادی است که معمولا خریدار ملک در امارات می تواند به آن استناد کند چرا که بیشتر قرارداد های املاک با فروشنده یا دولوپر در امارات یکطرفه می باشد

اشتباه: خطای خوانده یا خریدار ملک نمی تواند موجب بطلان قرارداد و رفع تخلف از قرارداد شود، اما اگر مدعی علیه بتواند ثابت کند که طرفین در مورد موضوع اشتباه کرده اند و ملک و مالی معاله شده است که واقعاً مورد قصد طرفین نبوده است، ممکن است این ادعا برای بطلان قرارداد کافی باشد و این ادعا به عنوان دفاع عمل خواهد کرد.

محدودیت‌های زمانی: بسیاری از پرونده‌ها دارای محدودیت‌های زمانی هستند که توسط قانون تعیین شده است، مهلت‌هایی که باید طی آن پرونده طرح و تشکیل شود. اگر مدعی علیه بتواند نشان دهد که مدت زمان منقضی شده است، مورد نقض قرارداد باطل است. موارد محدودیت های قانونی بر اساس چارچوب های زمانی است که توسط قوانین محلی تعیین می شود.

بیشتر بخوانید: فسخ قرارداد ملک به دلیل تاخیر سازنده در دبی

تبعات و اثر نقض تعهدات قرارداد ملک در امارات

خسارت و پرداخت: رایج ترین تبعات قضایی در زمانی که یکی از طرفین، قرارداد را نقض می کند محکومیت وی به پرداخت خسارت پولی است است.

دستور: دستوری است از سوی دادگاه که به موجب آن شخص مقصر باید از انجام هر کاری که موجب ضرر و زیان دیگری می شود دست بردارد.

فسخ قرارداد: دادگاه همچنین ممکن است حکم به فسخ قرارداد بدهد. گاهی اوقات شاکی در اثر نقض آن چنان آسیب دیده است که به زیان دیده اجازه فسخ یا فسخ معامله داده می شود.

اجرای معین: اجرای معین حکمی از سوی دادگاه برای الزام طرف به انجام تعهدات قراردادی است. چنین اقدامی در جایی جستجو می‌شود که خسارات جبران‌کننده کافی نباشد.

در صورتی که قرارداد مستلزم اجرا یا نظارت مستمر در یک دوره زمانی باشد و تعهدات مندرج در قرارداد به طور واضح تعریف نشده باشد، طبق قانون، اجرای خاصی حکم نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: فسخ قرارداد ملکی بین خریدار و فروشنده در دبی و امارات

نقض قراردادهای املاک گاهی اوقات می تواند منجر به زیان های قابل توجهی برای هر یک از طرفین شود. اگر برای ثبت ادعای نقض قرارداد ملک یا دفاع جهت اثبات عدم نقض قرارداد به یک وکیل ایرانی در امارات ( دبی) نیاز دارید، بنده می توانم تخصص حقوقی مورد نیاز را در اختیار شما قرار دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

متاسفانه بعضی از اشخاص با کپی برداری از سایت بنده و ادعای کذب اجرای حکم خارجی و انجام کار در کشور امارات، در پی سو استفاده از هم وطنان می باشند که یقیناً این اقدام می تواند خسارت جبران ناپذیری به شما وارد نماید، لذا به شما اعلام می نمایم که پروانه وکالت ایران هیچ کاربردی در دادگاه های کشور امارات ندارد و یقیناً انجام امور حقوقی و وکالت در کشور امارات وکیل ایرانی در دبی نیاز به شرایط قانونی می باشد که بنده برخوردار می باشم و سابقه اینجانب در این خصوص موجود می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *