شماره تماس امارات : 00971547961516
شماره تلفن همراه ایران: 09124439719

دفتر امارات: دبی، اتوبان شیخ زائد، نرسیده به ایستگاه برج خلیفه، برج آسپین، طبقه 14

دفتر تهران: خیابان ملاصدرا، روبروی بیمارستان بقیه الله پلاک 185 طبقه اول واحد 1

خلیل آسایش، وکیل دادگستری و مشاور قانونی
انجام امور وکالت در کشور امارات، شماره پروانه 21129
تخصص در اجرا حکم دادگاه خارجی و داوری بین المللی
Khalil Asayesh,lawyer and legal consultant
Conducting legal affairs in the UAE
Enforcement and execution foreign judgment
خلیل آسایش - شماره پروانه 21129 وکیل دادگستری و مشاور قانونی انجام امور وکالت در کشور امارات
تخصص در اجرا حکم دادگاه خارجی و داوری بین المللی
The lawyer and legal consultant Conducting legal affairs in the UAE Enforcement and execution foreign judgment

تنظیم قرارداد در دبی

تنظیم قرارداد در دبی
فهرست مطالب

 

اصول اولیه تنظیم  قرارداد تجاری در امارات/دبی

خلیل آسایش وکیل در امارات

 

                       هرگونه کپی برداری از متن پیگرد قانونی دارد

 

لازم به ذکر قرارداد یک سند الزام آور است که حقوق و وظایف طرفین قرارداد را به رسمیت می شناسد، قرارداد در دبی و امارات در صورتی قابل اجرا است که شرایط مصوب قانون را داشته باشد. یک قرارداد معمولاً شامل مبادله کالا، خدمات، پول یا تعهد به انجام یا عدم انجام هر یک از این موارد است و “نقض قرارداد” به این معنی است که قانون باید به طرف آسیب دیده دسترسی به راه حل های موجود تحت قرارداد یا سایر قوانین حوزه های قضایی مربوطه را اعطا کند. به طور کلی، قرارداد در واقغ یک توافقنامه است که توسط قانون قابل اجرا است.

روابط قراردادی در امارات متحده عربی و دبی توسط قانون تجاری امارات متحده عربی یا قانون مدنی امارات تنظیم می شود. علاوه بر این، بسته به ماهیت روابط قراردادی، مقررات دیگری مانند املاک، اجاره، کشتی، مالی و غیره وجود دارد که باید رعایت شود. در رابطه با قراردادهایی که با استناد به ترتیبات حقوقی DIFC یا ADGM اجرا می شوند، حوزه های قضایی حقوق مشترک وجود دارد.

در کشور امارات ( دبی ) هر قراردادی باید شرایط ایجاب، قبول، موضوع، صلاحیت طرفین، مابه التفاوت را داشته باشد، مگر در مورد قرارداد بلاعوض، شرایط و ضوابط و غیره. مجدداً ذکر میگردد دبی یا امارات قراردادها باید مطابق با قانون مدنی امارات متحده عربی تنظیم کنید.

موضوع قرارداد نباید با قوانین کشور امارات مغایرت داشته باشد. بسته به عوامل باطل کننده ای که در قرارداد یا در اجرای قرارداد وجود دارد، یک قرارداد را می توان باطل یا باطل اعلام کرد. 

قرارداد می تواند شفاهی یا کتبی باشد، قانون امارات اعتبار یک قرارداد شفاهی را منوط به شواهد غیرمستقیم که منجر به اثبات قرارداد می شود به رسمیت می شناسد. قرارداد کتبی را می توان با حضور شاهد اجرا کرد. اسناد رسمی برای انواع خاصی از قراردادها مانند قرارداد نمایندگی، MOA، وصیت نامه، و غیره اجباری است، اگرچه MOA توسط وزارت توسعه اقتصادی (DED) دبی بدون تأیید محضری از دادگاه های دبی نیز تأیید شده است.

هر قراردادی که با الزامات و اجزای اساسی مطابقت داشته باشد، می تواند قانونی باشد، مگر اینکه به دلیل عوامل سلب صلاحیت در محتوا یا اجرای یک قرارداد، غیرقانونی اعلام شود. ماده 246 قانون مدنی امارات متحده عربی به صراحت بیان می کند که یک قرارداد باید مطابق با مندرجات آن و به نحوی مطابق با الزامات حسن نیت قانونی انجام شود. در قانون نیز مقرراتی برای فسخ قرارداد پیش بینی شده است. ماده 267 قانون مدنی امارات متحده عربی می‌گوید: «اگر عقدی صحیح و لازم‌الاجرا باشد، برای هیچ یک از متعاهدین جایز نیست که از آن صرف نظر کنند یا آن را تغییر دهند یا فسخ کنند، مگر با تراضی یا به دستور طرفین. دادگاه یا طبق حکمی از قانون».

از نظر عملی دقت در تنظیم قرارداد از نظر شرایط، وظایف و مسئولیت ها، موضوع، ظرفیت طرفین و … در انتخاب مناسب ترین قانون، مکانیسم حل اختلاف و نحوه اجرا بسیار حائز اهمیت است. داشتن یک وکیل مجرب برای کمک به شما و تنظیم قرارداد های داخلی و بین المللی در کشور امارات ( دبی) بسیار توصیه می شود. اگر به دنبال وکیل و مشاور حقوقی متخصص هستید متخصص در دبی هستید می توانید با اینجانب خلیل آسایش وکیل ایرانی در دبی تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *