شماره تماس امارات : 00971547961516
شماره تلفن همراه ایران: 09124439719

دفتر امارات: دبی، اتوبان شیخ زائد، نرسیده به ایستگاه برج خلیفه، برج آسپین، طبقه 14

دفتر تهران: خیابان ملاصدرا، روبروی بیمارستان بقیه الله پلاک 185 طبقه اول واحد 1

خلیل آسایش، وکیل دادگستری و مشاور قانونی
انجام امور وکالت در کشور امارات، شماره پروانه 21129
تخصص در اجرا حکم دادگاه خارجی و داوری بین المللی
Khalil Asayesh,lawyer and legal consultant
Conducting legal affairs in the UAE
Enforcement and execution foreign judgment
خلیل آسایش - شماره پروانه 21129 وکیل دادگستری و مشاور قانونی انجام امور وکالت در کشور امارات
تخصص در اجرا حکم دادگاه خارجی و داوری بین المللی
The lawyer and legal consultant Conducting legal affairs in the UAE Enforcement and execution foreign judgment

خرید ملک تجاری در دبی- امتیاز ملک تجاری امارات- سرقفلی

دبی یکی از قطب‌های تجاری پیشرو برای خرید ملک تجاری است.
فهرست مطالب

دبی یکی از قطب های تجاری پیشرو برای تجارت و زندگی است. قرار گرفتن در معرض بازار جهانی و امکانات پیشرفته املاک و مستغلات، کسب و کارها را جذب می کند. دولت در حال بررسی هر گونه آرامش و قوانین جدید برای ساده سازی پیچیدگی های تجاری و سرمایه گذاری در دبی است. این فرصت های رشد و محیط مطلوب شهر است که اکثر کارآفرینان اولین انتخاب تجاری خود را انجام می دهند. این شهر مملو از فضاهای بی شمار تجاری املاک و مستغلات دبی است که هم برای خرید و هم برای اجاره در دسترس است. با این حال، قیمت‌ها ممکن است بسته به اولویت و مکان متفاوت باشد، اما با انتخاب‌های زیاد، یک معامله تجاری برای همه وجود دارد. کسب و کارهای کوچک حتی در نظر دارند که این فضا را به صورت اجاره ای در نظر بگیرند و بعداً تمایل به تغییر مکان دائمی دارند.

خرید یا لیزینگ چه چیزی در املاک دبی بهتر است؟

چه برای کسب‌وکارهای کوچک و چه برای سرمایه‌گذاری‌های تأسیس‌شده، این نگرانی می‌تواند بازی را تغییر دهد. اگر کسب و کار/سرمایه گذار مشتاق به حداقل سرمایه گذاری و بازگشت سرمایه بالاتر است، انتخاب صحیح بسیار مهم است. طبق گفته کارشناسان، مشاغل مستقر باید برای خرید مستقیم ملک تجاری و برنامه ریزی برای اقامت طولانی در دبی اقدام کنند. در حالی که مشاغل کوچک تازه کار می توانند اجاره املاک را برای صرفه جویی در هزینه های اولیه انتخاب کنند.

کارآفرینان مهاجر با شرایط مناسب در دبی بهترین موقعیت تجاری دارند.

مشاغل مستقر باید برای خرید ملک تجاری در دبی و اقامت طولانی برنامه‌ریزی کنند.

کارآفرینان مهاجر با شرایط مناسب در دبی می توانند بهترین موقعیت تجاری را داشته باشند و در این مسیر از وکیل ایرانی در دبی می توانند کمک بگیرند. با اقامت طولانی مدت و خرید مستقیم فضای تجاری، آنها می توانند تجارت را در سطح دیگری رشد دهند. سرمایه گذاری در خرید فضای تجاری در سال های آینده بهبود می یابد. از هزینه‌های اجاره راحت باشید و بیشتر روی چیزهایی تمرکز کنید که می‌تواند به گسترش کسب‌وکار کمک کند.

انواع قرارداد اجاره ملک تجاری در دبی

چهار نوع عمده قرارداد اجاره برای اجاره یک فضای تجاری در دبی وجود دارد. روند حقوقی خرید ملک امارات به این صورت است که اینها می توانند بر انعطاف پذیری کلی سرمایه گذاری تأثیر بگذارند و از این رو باید پس از درک صحیح انتخاب شوند.

اجاره ناخالص

این یک اجاره نامه اساسی است که مستاجر را ملزم می کند هر ماه مبلغ اجاره از پیش تعیین شده را بپردازد. تمام انواع هزینه های اضافی مانند مدیریت مالیات، بیمه نامه، هزینه های نگهداری فقط بر عهده صاحبخانه است.

اجاره زمین

در این قرارداد، قسمت خاصی از زمین به مستاجر اجاره داده می شود که در آن ساخت و سازهای تجاری مجاز است. پس از اتمام مدت قرارداد مستاجر باید زمین را به همراه ساختمان پس دهد.

اجاره سه گانه خالص

در این قرارداد مستاجر باید اجاره بها را بپردازد و مالیات اضافی، بیمه، نگهداری و غیره را متحمل شود. می تواند معامله را برای موجر پیشنهاد کند، اما مستاجر باید با هزینه هایی روبرو شود.

اجاره خالص اصلاح شده

این توافقنامه برای ارائه مزایای مساوی به مالکان و مستاجران طراحی شده است. هر هزینه ای بین دو طرف تقسیم می شود و باری بر دوش یکی از آنها نیست.

علاوه بر این، جنبه های ضروری دیگری نیز وجود دارد که قبل از سرمایه گذاری در املاک دبی باید بررسی شود.

سرمایه گذاری برای خرید ملک تجاری در دبی

در زیر به عوامل هزینه ای اشاره شده است که هر صاحب کسب و کاری باید قبل از برنامه ریزی برای سرمایه گذاری در دبی در نظر داشته باشد.

1. ارزش ملک مورد نظر.

2. مالیات بر ارزش افزوده (5%) و سایر مالیات های تجاری.

3. هزینه های دلالی املاک و مستغلات

4. انتقال هزینه های 4٪ به DLD (اداره زمین دبی)

5. هزینه های ثبت نام معتمد (تقریباً 4200 درهم)

این یک پرس و جو کلی است که همه مشاغل یا سرمایه گذاری ها می توانند بازده بالایی در دبی داشته باشند. خب، پاسخ قطعا تا حدودی برای املاک تجاری در شهر دبی بله است. سرمایه‌گذاری‌ها برای ارائه بازگشت سرمایه رقابتی به کارآفرینان مشتاق متمرکز است.

دلیل ROI بهبود یافته، نزدیکی واحدهای تجاری به یکدیگر است.

هر صاحب کسب و کاری باید قبل از سرمایه‌گذاری در دبی هزینه‌ها را در نظر بگیرد.

دلیل ROI بهبود یافته این است که واحدهای تجاری به همان آدرس چسبیده اند. با یک دوره تعهد طولانی تر، مستاجران تجاری می توانند از هزینه جابجایی واحدها جلوگیری کنند. هر فضای جدید باید برای ذخیره سازی کسب و کار و رویکرد سازماندهی شده اصلاح شود. حرکت به فضاهای جدید، بارها و بارها، بر لجستیک تجاری تأثیر می گذارد. تداوم تغییر زنجیره عرضه و تقاضا دشوارتر می شود و حتی نیاز به هزینه نیز دارد.

خرید املاک تجاری در دبی

طبق قانون املاک در امارات متحده عربی، شرکت های خارج از کشور باید دارایی های آزاد دبی را تحت نام شرکت داشته باشند. سرمایه گذاری ثبت شده باید در مرکز چند کالای دبی (DMCC) ثبت شود. به همین ترتیب، مشاغل ثبت شده در مناطق آزاد نیز می توانند املاک تجاری آزاد را خریداری کنند. مزایای زیادی برای داشتن ملک تحت نام تجاری مانند امنیت سرمایه گذاری، حفظ حریم خصوصی، مالکیت کامل و غیره وجود دارد.

اجاره املاک تجاری در دبی

مانند خرید املاک تجاری در دبی، املاک اجاره شده نیز با مفاهیم حقوقی و نیاز سرمایه خود همراه است. دولت برنامه اجاره ایجاری را برای ارائه و تنظیم قرارداد مستاجر تجاری اجرا می کند. سرمایه گذاران برای اجاره مکان تجاری باید تحت برنامه Ejari ثبت نام کنند. این برنامه مستاجر تجاری را ملزم می کند که نامه مجوز شرکت را به نمایش بگذارد. هزینه های برنامه اجاره ایجاری حدود 170 درهم (با احتساب مالیات بر ارزش افزوده) است و باید توسط شرکت پرداخت می شد.

اگرچه به نظر می‌رسد که اصطلاحات اجاره و لیزینگ روش‌های مشابهی دارند، اما هر دو از جهات مختلف متفاوت هستند. قرارداد اجاره می تواند برای یک ماه، هفته، سال باشد و پس از تکمیل به طور خودکار تمدید می شود. اگر مستاجر تجاری نیاز به فسخ مشابه داشته باشد، مجموعه ای از قوانین و فرآیندهای جداگانه برای انجام همان کار وجود دارد. در مورد قرارداد لیزینگ، مدت زمان مالکیت کمی طولانی تر است و از چند سال تا 99 سال متغیر است. پس از اتمام قرارداد اجاره، باید آن را با یک قرارداد به روز شده تمدید کنید.

مالیات املاک تجاری در دبی

مالک واحد تجاری که طی مراحل قانونی ثبت نام کرده و دارای شماره ثبت مالیاتی معتبر (TRN) است، فقط می تواند از مستاجران درخواست مالیات بر ارزش افزوده کند. با هر پرداختی که مستاجر انجام می دهد، صاحبخانه یا مالک باید فاکتور مناسب را با تفکیک مالیات بر ارزش افزوده و سایر هزینه ها به اشتراک بگذارد.

شرکت‌های ثبت‌شده در TRN می‌توانند مالیات بر ارزش افزوده را بازیابی کنند.

صاحبخانه باید با هر پرداخت، فاکتور با تفکیک مالیات بر ارزش افزوده بدهد.

قوانین مالیاتی برای خریداران در مقایسه با املاک اجاره ای کاملاً متفاوت است. خرید ملک تجاری جدید مستلزم 5% مالیات بر ارزش افزوده بر مقدار خالص ملک است. شرکت های ثبت شده در TRN می توانند مبلغ مالیات بر ارزش افزوده را هم برای اجاره تجاری و هم برای خرید بازیابی کنند.

مناطق قابل توجه برای یافتن املاک تجاری در دبی

صاحبان مشاغل و کارآفرینان قوانین مالکیت متفاوتی برای مناطق اصلی و مناطق آزاد در دبی دارند. هدف دوم ارائه 100٪ مالکیت شرکت است و اجازه فعالیت های تجاری در خارج از امارات را می دهد. برای مناطق سرزمین اصلی، مهاجر سابق باید تابعیت امارات متحده عربی را دریافت کند و 51٪ از تجارت را در اختیار خواهد داشت. اما، با ارائه 100٪ مالکیت از منطقه آزاد، سرمایه گذاران آن را بر سایر گزینه ها ترجیح می دهند. با این حال، یک محدودیت برای مناطق آزاد وجود دارد: آنها ملزم به همکاری با شرکت هایی هستند که خارج از امارات کار می کنند.

املاک تجاری مشترک در دبی

فضاهای کار مشترک، فضاهای تجاری اثبات شده ای هستند که حداکثر سهولت سرمایه گذاری و فرصت های تجاری را برای کارآفرینان فراهم می کنند. با رویداد جهانی EXPO 2020، تقاضا برای فضاهای کار مشترک دوباره افزایش یافته است. این رویداد صاحبان مشاغل جوان و متخصصان را به دبی جذب کرده است که واحدهای فضایی کار مشترک را مقرون به صرفه و متناسب با نیازهای خود می دانند.

هیچ کمبودی در فضاهای همکاری تجاری در دبی وجود ندارد که بتواند سرعت راه اندازی شرکت را ایجاد کند. با مدیریت یکپارچه و بار کمتر، شکل دادن به رشد سرمایه گذاری ها آسان می شود. بسیاری از کارآفرینان آنها را برای گرفتن ویزای اقامت مفید می دانند. تحقیق صحیح می تواند شما را از سردرگمی دور نگه دارد و به شما کمک کند تا انتخاب مناسبی برای یک گزینه ذخیره سازی تجاری داشته باشد.

جمع بندی

کارآفرینان مهاجر در دبی می‌توانند با کمک وکیل ایرانی و اقامت طولانی‌مدت، تجارت خود را گسترش دهند. سرمایه‌گذاری و خرید ملک تجاری در دبی آینده بهتری دارد و کاهش هزینه‌های اجاره به تمرکز بر گسترش کسب‌وکار کمک می‌کند. چهار نوع قرارداد اجاره برای فضای تجاری وجود دارد که باید با دقت انتخاب شوند. شرکت‌های خارجی می‌توانند املاک تجاری آزاد را خریداری کنند و مزایایی مانند امنیت سرمایه‌گذاری و مالکیت کامل را به‌دست آورند. ثبت نام در برنامه Ejari برای اجاره ضروری است و قراردادهای اجاره و لیزینگ متفاوت هستند. فضاهای همکاری تجاری در دبی به رشد سرمایه‌گذاری و دریافت ویزای اقامت کمک می‌کنند.مطالب فوق به صورت کلی مطرح شده لذا در صورت هرگونه سوال در زمینه املاک دبی و امارات و خرید واحد های تجاری می توانید با تماس مستقیم از مشاوره حقوقی بهره مند شوید.

سوالات متداول

  • چگونه کارآفرینان مهاجر در دبی می‌توانند تجارت خود را بهبود بخشند؟
    با کمک وکیل ایرانی، خرید فضای تجاری، و تمرکز بر گسترش کسب‌وکار.
  • چه مزایایی برای شرکت‌های خارجی در خرید املاک تجاری آزاد در دبی وجود دارد؟
    امنیت سرمایه‌گذاری، حفظ حریم خصوصی، و مالکیت کامل از مزایای خرید املاک تجاری آزاد است.
  • تحت چه شرایطی مالک واحد تجاری می‌تواند از مستاجران مالیات بر ارزش افزوده درخواست کند؟
    با داشتن شماره ثبت مالیاتی معتبر (TRN) و ارائه فاکتور مناسب به مستاجران.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *