شماره تماس امارات : 00971547961516
شماره تلفن همراه ایران: 09124439719

دفتر امارات: دبی، اتوبان شیخ زائد، نرسیده به ایستگاه برج خلیفه، برج آسپین، طبقه 14

دفتر تهران: خیابان ملاصدرا، روبروی بیمارستان بقیه الله پلاک 185 طبقه اول واحد 1

خلیل آسایش، وکیل دادگستری و مشاور قانونی
انجام امور وکالت در کشور امارات، شماره پروانه 21129
تخصص در اجرا حکم دادگاه خارجی و داوری بین المللی
Khalil Asayesh,lawyer and legal consultant
Conducting legal affairs in the UAE
Enforcement and execution foreign judgment
خلیل آسایش - شماره پروانه 21129 وکیل دادگستری و مشاور قانونی انجام امور وکالت در کشور امارات
تخصص در اجرا حکم دادگاه خارجی و داوری بین المللی
The lawyer and legal consultant Conducting legal affairs in the UAE Enforcement and execution foreign judgment

اعمال صلاحیت در موارد تشخیص اجرای رای خارجی

اعمال صلاحیت در موارد تشخیص اجرای رای خارجی
فهرست مطالب
خلیل آسایش وکیل پایه یک دادگستری
ضمن تشکر از شما کاربر محترم که سایت بنده را جهت استفاده از خدمات حقوقی انتخاب نموده اید. به اطلاع شما می رسانم این سایت با هدف ارتقاء سطح اطلاعات و مشاوره حقوقی داخلی و بین المللی راه اندازی شده است. 
اینجانب با آشنایی و اطلاع از مقررات حقوقی بین المللی و همچنین سابقه وکالت در زمینه های اجرای آرا خارجی در دادگاه های داخلی و خارجی و انجام امور وکالتی در موضوعات داوری کشورهای مختلف اروپایی و خاورمیانه ( آلمان، فرانسه، ترکیه، امارات متحده عربی و عمان…)  آماده ارائه خدمات حقوقی به شما می باشم.
00989124439719 ایران
00971521583759 امارات ( واتس آپ)
“ایام تعطیل و ساعات غیرکاری پاسخگو نمی باشیم “

اجرای حکم خارجی در دادگاه ایران

 

اعمال صلاحیت در موارد تشخیص
اگر کشوری که حکم صادر کرده است و کشوری که در آن به رسمیت شناخته می شود ، طرف های کنوانسیون لاهه در مورد احکام خارجی در امور مدنی و تجاری نیستند (از دسامبر 2017 ، فقط توسط آلبانی ، قبرس ، کویت ، هلند و پرتغال تصویب شد) ، [3] رژیم بروکسل (همه کشورهای اتحادیه اروپا ، همچنین ایسلند ، نروژ و سوئیس) [4] یا معاهده یا کنوانسیونی مشابه که معمولاً ثبت و اجرای آن را بین دولت ها ترتیب می دهد ، دادگاه های اکثر ایالت ها صلاحیت این کشور را قبول می کنند اگر متهم یا دارایی های مربوطه از نظر فیزیکی در مرزهای سرزمینی خود واقع شده اند ، به رسمیت شناختن و اجرای احكام صادره از دادگاه های ایالت دیگر رسیدگی كنید. اینکه آیا به رسمیت شناخته می شود توسط lex fori تعیین می شود ، یعنی قانون داخلی دادگاهی که در آن به رسمیت شناخته شده است و اصول احترام. موارد زیر در نظر گرفته شده است:

آیا دادگاه خارجی صلاحیت شخصی متهم را به درستی پذیرفت؟
اینکه آیا متهم با اطلاع از روند رسیدگی به درستی خدمت کرده و فرصتی معقول برای شنیدن به او داده شده است که اصول کلی عدالت طبیعی را مطرح می کند و غالباً با استانداردهای بین المللی مورد قضاوت قرار می گیرد (از این رو ، قوانین ارائه خدمت به یک متهم غیر مقیم خارج از حوزه قضایی باید با استانداردهای عمومی مطابقت داشته باشد و این واقعیت که قوانین دادگاه بدوی رعایت می شود بی ربط خواهد بود اگر نظر بین المللی ناعادلانه بودن سیستم محلی باشد)؛
آیا این روند به کلاهبرداری آلوده شده است ؛ و
این که آیا این حکم سیاست عمومی دولت محلی را خدشه دار می کند یا خیر.
یک اکراه عمومی برای اجرای احکام خارجی وجود دارد که شامل خسارات متعدد یا مجازات می شود. در این زمینه ، اشاره شده است که ایالات متحده امضا کننده هیچ معاهده یا کنوانسیونی نیست و هیچ پیشنهادی برای تغییر این موضع وجود ندارد. وقتی نوبت به اجرای احکام ایالات متحده در دادگاه های خارجی می رسد ، بسیاری از ایالت ها از میزان خسارت وارده توسط دادگاه های ایالات متحده که به طور مداوم از جبران خسارت موجود در این ایالت ها بیشتر است ، ناراحت نیستند. بعلاوه ، این واقعیت که دادگاههای ایالات متحده گاهی ادعای صلاحیت خارج از سرزمین را دارند ، موجب خشم برداشت سایر دولتها از حاکمیت می شود. در نتیجه ، ترغیب برخی دادگاه ها برای اجرای برخی احکام ایالات متحده ممکن است دشوار باشد. انتخاب كنوانسيون دادگاه لاهه ، تشخيص حكم صادره از سوي دادگاهي را كه طرفين در پرونده هاي مدني و تجاري در همه طرف هاي ديگر كنوانسيون انتخاب كرده اند ، فراهم مي كند. این کنوانسیون از سال 2013 لازم الاجرا نشده است. در مورد تعهدات نگهداری ، کنوانسیون نگهداری لاهه (که بین آلبانی ، بوسنی و هرزگوین و نروژ در حال اجرا است) انواع احکام مربوط به نگهداری (از جمله حمایت از فرزند) را به رسمیت می شناسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *