شماره تماس امارات : 00971547961516
شماره تلفن همراه ایران: 09124439719

دفتر امارات: دبی، اتوبان شیخ زائد، نرسیده به ایستگاه برج خلیفه، برج آسپین، طبقه 14

دفتر تهران: خیابان ملاصدرا، روبروی بیمارستان بقیه الله پلاک 185 طبقه اول واحد 1

خلیل آسایش، وکیل دادگستری و مشاور قانونی
انجام امور وکالت در کشور امارات، شماره پروانه 21129
تخصص در اجرا حکم دادگاه خارجی و داوری بین المللی
Khalil Asayesh,lawyer and legal consultant
Conducting legal affairs in the UAE
Enforcement and execution foreign judgment
خلیل آسایش - شماره پروانه 21129 وکیل دادگستری و مشاور قانونی انجام امور وکالت در کشور امارات
تخصص در اجرا حکم دادگاه خارجی و داوری بین المللی
The lawyer and legal consultant Conducting legal affairs in the UAE Enforcement and execution foreign judgment

وکیل ملک در امارت- عدم پرداخت اقساط ملک خریداری شده در دبی

عدم پرداخت اقساط ملک خریداری شده در دبی
فهرست مطالب

سوال: هنگام خرید آپارتمان در دبی اگر بخش از ثمن معامله پرداخت شود، و نتوان مابقی اقساط خرید ملک در دبی را پرداخت کرد چه اتفاقی می افتد؟ آیا پول پرداخت شده از دست می رود؟

یقیناً در صورت داشتن مشکلات ملکی در امارت بایستی با وکیل ایرانی در دبی مشورت نمایید، وکیلی که به صورت تخصصی قانون املاک دبی/امارات را مسلط باشد و با تخصص املاک در امارات فعالیت حقوقی نماید، اما مختصراً در خصوص موضوع مزبور اعلام می نمایم:

وکیل ملک امارت دبی

مقررات قانون شماره 19 سال 2017 اصلاحی و قانون شماره 13 سال 2008 تنظیم ثبت موقت املاک در امارات دبی و روند حقوقی خرید ملک امارات («قانون ثبت موقت موقت املاک اصلاح شده 2017»)؛ قوانین شماره 7 2006 در مورد ثبت املاک در امارت دبی («قانون شماره 7 دبی در سال 2006 در مورد ثبت املاک»). و قوانین شماره 14 سال 2008 در مورد وام مسکن در امارت دبی («قانون وام مسکن دبی») در خصوص موضوع عدم توانایی در گرداخت اقساط ملک خریداری شده در امارت/دبی قابل اجرا هستند.

در دبی، برخی از توسعه‌دهندگان طرح‌های اجاره به شرط تملکیک ملک را ارائه می‌کنند که در آن خریداران ممکن است پیش‌پرداخت اولیه را به صورت اقساط برای چند سال مانند اجاره به صورت ماهانه یا فصلی یا در فواصل زمانی مربوطه بپردازند. پس از تکمیل ملکی که با شرط اجاره به شرط تملیک و اقساطی خریداری شده است، خریدار باید مبلغ باقیمانده را به توسعه‌دهنده ( فروشنده ) پرداخت کند.

ماده 4 قانون دبی شماره 7 در سال 2006 در مورد ثبت املاک بیان می کند: «حق مالکیت املاک در امارات به اتباع امارات متحده عربی، اتباع کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، شرکت هایی که به طور کامل تحت مالکیت این کشورها هستند، محدود می شود و اتباع غیر امارات متحده عربی می‌توانند با دو شرایط ذیل در امارات/ دبی صاحب ملک شوند:

الف. مالکیت آزاد املاک و مستغلات، بدون محدودیت زمانی؛ 

ب. حق انتفاع یا اجاره در اموال غیرمنقول تا نود و نه (۹۹) سال».

خریدار در دبی همچنین ممکن است از مقررات قانون وام مسکن دبی استفاده کند، جایی که می تواند ملکی را که قصد خرید آن را دارد یا قبلا خریداری کرده است، رهن کند.

همچنین در صورتی که خریدار قادر به پرداخت کلیه اقساط ملک نباشد، ممکن است حق دریافت بخشی از مبلغ پرداختی به سازنده را بر اساس درصد اتمام ملک داشته باشد یا خیر ستگی دارد که این مهم در قرارداد پیش بینی شده باشد یا خیر.

ماده 11 اصلاحی قانون ثبت موقت موقت املاک 1396، تعهدات خریدار و سازنده را در صورت تخلف از تعهدات قراردادی توضیح می دهد.
در صورت عدم پرداخت اقساط ملک خریداری شده توسط خریدار توسعه‌دهنده باید ابتدا به اداره زمین دبی (DLD) در مورد عدم اجرای تعهدات قراردادی توسط خریدار اطلاع دهد. پس از آن، DLD به خریدار اطلاع می دهد و از او می خواهد که طی 30 روز به تعهدات قراردادی طبق قرارداد خرید فروش عمل کند. در صورتی که خریدار تعهدات خود را در چنین دوره ای انجام ندهد، DLD ممکن است به توسعه دهنده اجازه دهد تا الزامات مربوط به انتقال ملک را به نام خود تکمیل کند. توسعه‌دهنده ممکن است بخشی از قیمت خرید را به خریدار بازپرداخت کند، اگر مبلغی سررسید باشد.

در صورت مطرح شده پرونده ملکی شما در دادگاه دبی امارت یا نیاز به مشاوره حقوقی در زمینه املاک می توانید با اینجانب تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *